Kolegium Animatorów Przedsiębiorczości uczy młodych biznesu

Kolegium Animatorów Przedsiębiorczości działa już pół roku. To bezpłatny projekt dla studentów zainteresowanych działalnością społeczną i biznesową.

2015-04-01, 15:31

Kolegium Animatorów Przedsiębiorczości uczy młodych biznesu
Kolegium uczy młodych ludzi, z czym w praktyce wiąże się prowadzenie własnego biznesu. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O działaniu Kolegium Animatorów Przedsiębiorczości mówili w Polskim Radiu 24, w audycji Gospodarka dla każdego, jego założyciele: Tomasz Szczęśniak i Przemek Danowski /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Kolegium uczy młodych ludzi, z czym w praktyce wiąże się  prowadzenie własnego biznesu, tłumaczy Tomasz Szczęśniak, jeden z założycieli i pomysłodawca Kolegium Animatorów Przedsiębiorczości.
- Oni już mają dosyć pracy na etacie, dosyć pracy bezsensownej i dosyć bezsensownego uczenia się. Stąd też nasz pomysł i całe Kolegium jest oparte na pracy z praktykami. Chcemy ich przygotować szeroko do przedsiębiorczości. Zastanawiamy się, poza takim aspektem ludzkim, z kim warto współpracować, co jest niezmiernie ważne przy zakładaniu młodej firmy. Mocno stawiamy akcent na poszukiwaniu pomysłu. Z jednej strony mieliśmy z tyłu głowy potrzeby, które zgłaszają młodzi ludzie, czego się chcą nauczyć praktycznego, z drugiej strony, jakie jest oczekiwanie rynku, pracodawców – mówi Tomasz Szczęśniak.

Nie przejmować się biurokracją

Przemek Danowski, także założyciel i pomysłodawca Kolegium Animatorów Przedsiębiorczości, mówi, jakie myślenie starają się przekazać młodym Polakom na temat przedsiębiorczości.
- Mamy niestety trochę biurokracji u nas w kraju. Staramy się jednak komunikować, że jeżeli jest już pomysł, który zostanie pozytywnie zweryfikowany, czy to przez znajomych, czy poprzez pozyskanie inwestora w przyszłości, to nie ma sensu przejmować się tą biurokracją i przeć do przodu, bo to jest najważniejsze. Uwarunkowania prawne się zmieniają. Miejmy nadzieję, że u nas będzie też w przyszłości lepiej. Nie ma co jednak na to czekać, trzeba działać. Taki kierunek myślenia staramy się przekazywać adeptom Kolegium – mówi Przemek Danowski.

Młodzi stawiają na przedsiębiorczość

Młodzi Polacy stawiają na przedsiębiorczość. Z ostatnich badań wynika, że ponad dwie trze­cie Polaków ma po­zy­tyw­ne na­sta­wie­nie do przed­się­bior­czo­ści, wśród młodych ten od­se­tek prze­kra­cza 80 proc. Kluczowym czynnikiem, zachęcającym do pracy na własny rachunek, jest „niezależność od pracodawcy, możliwość bycia własnym szefem”.

Justyna Golonko, awi

/

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej