Partnerstwo Publiczno-Prywatne w Polsce
Liczba projektów realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego rośnie, ale nadal jest ich mało i opiewają na małe kwoty. By upowszechnić wiedzę na temat PPP, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości realizowała przez ostatnie lata projekt systemowy pt. „Partnerstwo publiczno-prywatne".
2015-12-02, 21:11
Posłuchaj
- Projekt, w swoich założeniach, miał mieć charakter szkoleniowy i doradczy. W seminariach wzięło udział prawie 600 przedstawicieli samorządów, i aż 400 przedsiębiorców. Dla bardzo wielu firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, to jest zupełnie nowa forma współpracy. To są rzeczy nowe, rzeczy które nie są powszechne dla przedsiębiorców, tak jak na przykład zamówienia publiczne – mówi Anna Świebodzka z PARP.
- Polski rynek PPP jest rynkiem małych projektów. Dlatego projekty inicjowane na poziomie gminnym, i to tych małych gmin, to jest taka sól ziemi PPP w Polsce.
Partnerstwo Publiczno Prywatne wciąż jest mało popularne w Polsce
- Największą barierą dla PPP jest brak wiedzy w jaki sposób można te projekty prowadzić, w jaki sposób można je inicjować, co jest potrzebne aby taki projekt miał szansę zafunkcjonować z sukcesem – wyjaśnia.
- Projekty, które podnoszą umiejętności, wiedze i kompetencję, zarówno sektora publicznego, który jest inicjatorem przedsięwzięć, jak i sektora prywatnego, są szalenie istotne – podkreśla gość.
REKLAMA
Najczęściej w formule partnerstwa publiczno-prywatnego realizowane są przedsięwzięcia w zakresie termomodernizacji. Wiąże się to z obowiązkiem ograniczania zużycia energii przez państwa członkowskie Unii.
Karolina Mózgowiec, fko
REKLAMA