Reklama internetowa: 1707 banerów miesięcznie na jednego internautę
Rynek reklamy internetowej rośnie w tempie 15-18 procent rocznie. Tyle, że nie zawsze reklama w sieci jest skuteczna.
2016-03-06, 16:02
Posłuchaj
Na reklamę cyfrową najwięcej wydają branże: motoryzacyjna i finansowa.
Jednocześnie stopniowo następuje odwrót od reklamy skierowanej do wszystkich internautów, a zyskują na znaczeniu reklamy skierowane do konkretnych użytkowników.
O wszechobecnej reklamie w internecie Karolina Mózgowiec rozmawia z Maciejem Sawą z firmy Cloud Technologies.
Jeden internauta ogląda miesięcznie 1707 banerów miesięcznie
Specjalista pytany o skalę ataku reklamowego, z jakim styka się internauta, odpowiada, że przeciętnie jest to 1707 banerów reklamowych na miesiąc.
REKLAMA
Ślepota banerowa – coraz częstsze zjawisko
Jak podkreśla, to powoduje występowanie zjawiska ślepoty banerowej, czyli użytkownicy przestają je dostrzegać, a ci zirytowani ich natłokiem, instalują różnego rodzaju filtry, które je eliminują.
Reklama może zaszkodzić marce
─ Reklamodawcy nadal uważają, że ważny jest zasięg, czyli tzw. klikalność, nie zauważają, że to przynosi odwrotny skutek – mówi ekspert.
─ Tymczasem reklama, która jest niedopasowana do użytkownika, może zaszkodzić marce – podkreśla Maciej Sawa.
Obecnie, technologie pozwalają na analizowanie zachowań internautów.
REKLAMA
Między innymi na podstawie stron, które internauta odwiedza, tworzony jest profil użytkownika i wyświetlane reklamy, które mogą go potencjalnie zainteresować.
Karolina Mózgowiec, jk
REKLAMA