Polskie firmy chcą inwestować w Niemczech
Jak wynika z badań, przeprowadzonych przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo Handlową, 96 proc. polskich przedsiębiorców deklaruje, że chętnie zainwestowałoby na niemieckim rynku.
2016-05-09, 12:20
Posłuchaj
Dlaczego Polacy coraz chętniej zakładają firmy u naszych zachodnich sąsiadów, wyjaśnia Katarzyna Soszka, z Polsko Niemieckiej Izby Przemysłowo Handlowej.
Dużo atutów niemieckiego rynku
̶ Bardzo duże znaczenie ma naturalna bliskość, zasobny i bogaty w konsumentów rynek, jakość infrastruktury – IT, drogowej, mała biurokracja oraz dobra jakość pracowników – mówi ekspertka.
Wiele polskich firm traktuje Niemcy jako rynek wyjściowy
Jak jednocześnie dodaje, firmy które już są na rynku niemieckim, traktują go testowo, przed wyjściem dalej.
Tę opinię potwierdza Zbigniew Winkiel, prezes firmy Agat, który podkreśla, że poszukuje nowych rynków zbytu. Obecnie jego przedsiębiorstwo buduje dla Niemieckich Kolei halę z myjnią dla pociągów.
REKLAMA
̶ Ponadto rynek niemiecki pozwala na ekspansję oraz jest dużym wyzwaniem pod względem technicznym – mówi Zbigniew Winkiel.
Rośnie polski eksport do Niemiec
Ekspertka podkreśla, że od kilku lat Polska ma dodatnie saldo w handlu zagranicznym z Niemcami. I w dodatku zmienia się struktura polskiego eksportu.
̶ To nie tylko komponenty, produkty – rolno spożywcze, ale meble, części samochodowe - podkreśla.
Tymczasem wartość niemieckich inwestycji w Polsce od 1989 r r. do 2014 r. wyniosła 28 mld euro, w tym czasie nasze inwestycje w tym kraju osiągnęły wartość 1 mld euro.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, jk
Polecane
REKLAMA