Podatek od sprzedaży nie obejmie e-handlu. To dobra wiadomość dla e-commerce

Jest nowy projekt podatku od sprzedaży detalicznej. Nie obejmie on handlu internetowego, a to zdaniem ekspertów, może przyczynić się do rozwoju branży e-commerce.

2016-05-24, 19:03

Podatek od sprzedaży nie obejmie e-handlu. To dobra wiadomość dla e-commerce
Brak podatku pobudzi sprzedaż sieci handlowych w Internecie.Foto: Pixabay

Posłuchaj

Dlaczego odstąpienie od opodatkowania e-handlu, to dobra wiadomość dla e-commerce, tłumaczą w radiowej Jedynce Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PAY PAL oraz Edyta Kochlewska, Redaktor Naczelna portalu dla handlu pl. /Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Dzisiaj 36 proc. towarów sprzedawanych przed Internet z polskich sklepów za granicę trafia do krajów UE. Pozostałe trafiają do innych krajów na świecie

Mniej barier to więcej handlu i przedsiębiorczości

̶  Nieobjęcie dodatkowym podatkiem sprzedaży internetowej to dobre rozwiązanie - przekonuje Matt Komorowski, dyrektor zarządzający PAY PAL na Europę Środkowo-Wschodnią.


Powiązany Artykuł

handel free 1200.jpg
Podatek od handlu jednak progresywny. Ministerstwo Finansów przedstawiło projekt

̶  Mniej barier w handlu on-line sprzyja sprzedaży w sieci oraz polskiej przedsiębiorczości – podkreśla Komorowski.

Brak podatku pobudzi sprzedaż sieci handlowych w Internecie

A jak przekonuje Edyta Kochlewska, Redaktor Naczelna portalu dla handlu pl - teraz więcej sklepów może postawić na sprzedaż przez Internet.

REKLAMA

̶  Sieci mogą więcej sprzedawać przez Internet – przekonuje.

̶  Opodatkowanie sprzedaży internetowej mogłoby być zbyt skomplikowane - dodaje Kochlewska.

̶ No bo w jakiej formule opodatkowywać sklepy internetowe? – pyta publicystka. Stąd, jak dodaje, ustawodawca nie chcąc brnąć, wybrał brak podatku – podkreśla Kochlewska.

Przed nami sprzedaż transgraniczna

Dziś internetowa sprzedaż staje się coraz bardziej popularna. Polskie sklepy również zaczynają stawiać na sprzedaż transgraniczną.

REKLAMA

̶  Już 12 proc. firm sprzedaje w Internecie, z czego jedna szósta – transgranicznie, w Europie i na świecie – mówi Matt Komorowski.

A jak przekonuje ekspert, w najbliższym czasie możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania polskich sklepów - internetową sprzedażą poza granice naszego kraju.

Zauważa, że najwięcej – bo prawie 30 procent swoich produktów sprzedają transgranicznie takie kraje jak Szwecja czy Dania.

Z badania paypal wynika, że to Mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii czy Niemiec najczęściej dokonują zakupów w polskich internetowych sklepach.

REKLAMA

Dominik Olędzki, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej