Polskie firmy chcą wchodzić na nowe rynki

Polskie firmy są zainteresowane wchodzeniem na nowe rynki. Wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Marek Kłoczko powiedział, że przedsiębiorstwa, szczególnie te bardziej ekspansywne, z coraz większą odwagą szukają nowych miejsc dla swoich produktów i usług - nie tylko w Unii Europejskiej, ale często dalej, na przykład w Azji, a ostatnio w Afryce.

2017-02-27, 08:55

Polskie firmy chcą wchodzić na nowe rynki
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: ilikestudio/Shutterstock.com

Posłuchaj

Wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Marek Kłoczko: odkrywane są coraz to i nowe rynki (IAR)
+
Dodaj do playlisty

- Dlatego tam organizujemy misje gospodarcze lub wspieramy przedsiębiorców - dodał.

Marek Kłoczko powiedział, że Polska ma bardzo wiele hitów eksportowych. - W zasadzie nie ma branży, która by nie sprzedawała swoich towarów lub usług do innych krajów - podkreślił.

Eksport wzrósł o 6 procent w ubiegłym roku

W 2016 roku Polska sprzedała więcej towarów za granicę, niż sprowadziła. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ubiegłym roku eksport wzrósł o 6 procent, a import o 4,9 procent w porównaniu z 2015 rokiem.

Sprzedaliśmy towary za blisko 800 miliardów złotych, a sprowadziliśmy za prawie 780 miliardów. Dodanie saldo wyniosło 20 miliardów 660 milionów złotych. W 2015 roku wyniosło ono 9 miliardów 863 miliony złotych.

IAR, awi

Polecane

Wróć do strony głównej