Polskie firmy chcą wchodzić na nowe rynki
Polskie firmy są zainteresowane wchodzeniem na nowe rynki. Wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Marek Kłoczko powiedział, że przedsiębiorstwa, szczególnie te bardziej ekspansywne, z coraz większą odwagą szukają nowych miejsc dla swoich produktów i usług - nie tylko w Unii Europejskiej, ale często dalej, na przykład w Azji, a ostatnio w Afryce.
2017-02-27, 08:55
Posłuchaj
Wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Marek Kłoczko: odkrywane są coraz to i nowe rynki (IAR)
Dodaj do playlisty
- Dlatego tam organizujemy misje gospodarcze lub wspieramy przedsiębiorców - dodał.
Marek Kłoczko powiedział, że Polska ma bardzo wiele hitów eksportowych. - W zasadzie nie ma branży, która by nie sprzedawała swoich towarów lub usług do innych krajów - podkreślił.
Eksport wzrósł o 6 procent w ubiegłym roku
W 2016 roku Polska sprzedała więcej towarów za granicę, niż sprowadziła. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w ubiegłym roku eksport wzrósł o 6 procent, a import o 4,9 procent w porównaniu z 2015 rokiem.
Sprzedaliśmy towary za blisko 800 miliardów złotych, a sprowadziliśmy za prawie 780 miliardów. Dodanie saldo wyniosło 20 miliardów 660 milionów złotych. W 2015 roku wyniosło ono 9 miliardów 863 miliony złotych.
IAR, awi