Firmy rodzinne: nowe wyzwanie dla młodego pokolenia

Z czym muszą się mierzyć rodzinne biznesy w XXI wieku? Przede wszystkim z tym, jak zachować swoje tradycje i własną tożsamość, ale jednocześnie jak iść z duchem czasu. To jest największe wyzwanie, które stoi przed firmami rodzinnymi. Tak przynajmniej wynika z raportu Deloitte dotyczącego nowego pokolenia firm rodzinnych. O szczegółach Aleksandra Tycner w radiowej Jedynce.  

2018-10-29, 20:17

Firmy rodzinne: nowe wyzwanie dla młodego pokolenia
zdjęcie ilustracyjne . Foto: Shutterstock

Posłuchaj

Jakie wyzwania niesie za sobą XXI wiek dla firm rodzinnych - o szczegółach w radiowej Jedynce Aleksandra Tycner/ Naczelna Redakcja Gospodarcza
+
Dodaj do playlisty

Badania przeprowadzono wśród 575 firm rodzinnych w 52 krajach w tym także w Polsce. Ankietowani byli liderzy nowego pokolenia, czyli osoby, które kierują firma maksymalnie od 3 lat lub w ciągu najbliższych 3 lat obejmą kierownicze stanowisko.

- Z naszego raportu wynika, że przede wszystkim młode pokolenie jest świadome dynamiki zmian natomiast ma bardzo duże zadanie przed sobą czyli przekonanie starszego pokolenia czyli właścicieli firm i oni już takiej świadomości idących zmian, cyfryzacji biznesu nie mają - Adam Chróścielewski, partner w firmie Deloitte.

To kwestia pewnej bezwładności struktur firm rodzinnych - uważa Tomasz Budziak wiceprezes stowarzyszenia inicjatywa Firm Rodzinnych. 

Innym problemem jest brak sukcesorów, którym można przekazać firmy rodzinne. Problem sukcesji jest powszechny i tak na prawdę nie wiemy jaką będzie miał skalę. 

REKLAMA

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Aleksandra Tycner, kw 


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej