Firmy rodzinne: nowe wyzwanie dla młodego pokolenia
Z czym muszą się mierzyć rodzinne biznesy w XXI wieku? Przede wszystkim z tym, jak zachować swoje tradycje i własną tożsamość, ale jednocześnie jak iść z duchem czasu. To jest największe wyzwanie, które stoi przed firmami rodzinnymi. Tak przynajmniej wynika z raportu Deloitte dotyczącego nowego pokolenia firm rodzinnych. O szczegółach Aleksandra Tycner w radiowej Jedynce.
2018-10-29, 20:17
Posłuchaj
Badania przeprowadzono wśród 575 firm rodzinnych w 52 krajach w tym także w Polsce. Ankietowani byli liderzy nowego pokolenia, czyli osoby, które kierują firma maksymalnie od 3 lat lub w ciągu najbliższych 3 lat obejmą kierownicze stanowisko.
- Z naszego raportu wynika, że przede wszystkim młode pokolenie jest świadome dynamiki zmian natomiast ma bardzo duże zadanie przed sobą czyli przekonanie starszego pokolenia czyli właścicieli firm i oni już takiej świadomości idących zmian, cyfryzacji biznesu nie mają - Adam Chróścielewski, partner w firmie Deloitte.
To kwestia pewnej bezwładności struktur firm rodzinnych - uważa Tomasz Budziak wiceprezes stowarzyszenia inicjatywa Firm Rodzinnych.
Innym problemem jest brak sukcesorów, którym można przekazać firmy rodzinne. Problem sukcesji jest powszechny i tak na prawdę nie wiemy jaką będzie miał skalę.
REKLAMA
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Aleksandra Tycner, kw
Polecane
REKLAMA