Podsumowanie Black Friday: rekordy w USA, ekspansja e-handlu, wyprzedaże przedłużone do poniedziałku

W sobotni ranek napływają pierwsze informacje o tegorocznym Black Friday. W Polsce w wielu sklepach piątkowe wyprzedaże zostały przedłużone na niedzielę, w poniedziałek czekają nas kolejne okazje, tym razem w sklepach internetowych w ramach Cyber Mondey.

2018-11-24, 10:57

Podsumowanie Black Friday: rekordy w USA, ekspansja e-handlu, wyprzedaże przedłużone do poniedziałku

W Polsce polowanie na okazje trwać będzie w wielu sklepach w weekend, zważywszy, że mamy handlową niedzielę.

W USA rekordy, więcej transakcji w internecie

W USA, według wstępnych danych Reutersa, zwyczajowo padł kolejny rekord sprzedaży, ale  w sklepach było spokojniej, za to większy ruch panował w internecie.

Jak pisze Reuters, w USA zdrowa gospodarka i rosnące pensje przyczyniły się do wzrostu zakupów tak w sklepach tradycyjnych, jak internetowych. Agencja zaznacza jednocześnie, że zimna pogoda we wschodnich Stanach Zjednoczonych i deszczowa pogoda na zachodzie spowodowała wzrost liczby konsumentów online.

Wartość sprzedaży w USA w piątek w USA wyniosła 23 mld dolarów, to o 2 mld więcej, niż przed rokiem. 

Jak wynika z raportu detalicznego SpendingPulse firmy Mastercard Inc. całkowita sprzedaż w Czarny Piątek osiągnęła w tym roku wartość 23 miliardów dolarów, w porównaniu z 21 miliardami dolarów w zeszłym roku.

REKLAMA

To przyczyni się do wzrostu sprzedaży w całym handlu w listopadzie i grudniu  - według szacunków National Retail Federation, sprzedaż detaliczna w USA w listopadzie i grudniu wzrośnie od 4,3 proc. do 4,8 proc. w stosunku do 2017 roku, do 720,89 miliarda dolarów.

Rosną zakupy w internecie

Nie tylko gorsza pogoda sprawia, że wielu Amerykanów rezygnuje z „polowania” na okazje w realu, ale robi to w internecie. Jak pisze Reuters na podstawie wstępnych danych Adobe, w piątek wydatki w internecie były na dobrej drodze do osiągnięcia 6,4 miliarda dolarów. Sprzedaż on-line w Święto Dziękczynienia wzrosła o 28 procent, do 3,7 miliarda dolarów.

Najczęściej kupowano sprzęt RTV, telefony, konsole do gier

Reuters podaje, że w serwisie Walmart najczęściej kupowano telewizory, iPady Apple i zegarki, zabawki, konsole do gier i naczynia kuchenne.

Reuters, jk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej