X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Koronawirus przyspiesza robotyzację banków. "Boty" weryfikują wnioski o pożyczki

Ostatnia aktualizacja: 29.10.2020 16:12
Koronawirus i związany z nim gwałtowny wzrost potrzeb pożyczkowych firm przyspieszył robotyzację banków. Jak pisze Reuters, „kiedy banki zostały zalane żądaniami pożyczek od firm borykających się z konsekwencjami pandemii koronawirusa, tylko wprowadzenie tzw. botów, automatyzujących proces weryfikacji wniosków o kredyt, pomógł poradzić sobie z potopem wniosków”.
Zdj. ilustracyjne
Zdj. ilustracyjneFoto: Shutterstock

Jak pisze agencja, boty były jedną z wielu szybkich zmian technologicznych wprowadzonych w branży w czasie obecnego kryzysu, co stanowi kontrast z powolnym postępem, jaki dokonał w ciągu ostatnich dwóch dekad w ulepszaniu technologii, w obliczu rosnącej konkurencji ze strony rywali z branży fintech.


Boty przetwarzają szybciej wnioski o kredyt niż ludzie

- Boty pozwoliły nam przetworzyć znacznie większą liczbę aplikacji, niż moglibyśmy to zrobić wcześniej. Oznaczało to, że terminy nie wydłużyły się przy tak ogromnym wolumenie wniosków - powiedział Simon McNamara, dyrektor administracyjny w brytyjskim NatWest, który udzielił ponad 13 miliardów funtów (16,90 miliarda dolarów) pożyczek zabezpieczonych przez państwo.

fabryka samochodów 1200.jpg
Wsparcie inwestycji po pandemii. MF zapowiada ulgę na robotyzację


Podczas pandemii wnioski o kredyt zaczęły rosnąć lawinowo

Wstrząs wywołany pandemią COVID-19 przyspieszył proces automatyzacji, mimo że banki na całym świecie muszą w tym roku po raz pierwszy od 2009 r. ograniczyć wydatki na IT, wynika z danych firmy badawczej International Data Corporation (IDC).

- Widzieliśmy ten trend przed wystąpieniem COVID, ale przyśpieszył on podczas COVID - powiedział Naveed Sultan, szef działu bankowości transakcyjnej w Citi.

Jak dodał, tradycyjne sposoby pracy prawie przestały istnieć.

W Citigroup w marcu odnotowano 300-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim liczby nowych rachunków otwieranych cyfrowo przez klientów korporacyjnych lub funduszy, podczas gdy liczba tych klientów korzystających z usług online i aplikacji wzrosła o 25%.

roboty 1200.jpg
Prezes PTE: ulga na robotyzację to dobra odpowiedź na wyzwania rewolucji 4.0

Boty stały się priorytetem dla banków

Banki potraktowały priorytetowo automatyzację procesów w obliczu gwałtownego obciążenia pracą w wyniku kryzysu COVID-19, wynika z ankiet IDC przeprowadzonych wśród dyrektorów banków.

Oddział Santander w Wielkiej Brytanii wprowadził narzędzia do analizy danych, aby przyspieszyć rozpatrywanie wniosków pożyczkowych i sprawdzanie zdolności kredytowej, ponieważ pożyczkobiorcy znaleźli się w trudnej sytuacji.

- Przygotowaliśmy się, ale wolumen był wyższy, niż oczekiwano - powiedział agencji Reuters Carlos Selonke, dyrektor ds. Technologii Santander UK. - Koncentrujemy się na wprowadzaniu zmian w celu zwiększenia naszej szybkości - mówił.

- Szwajcarski bank UBS opracował sześć botów w ciągu trzech dni, które pomogły doradcom klientów w obsłudze ogromnego napływu wniosków o pożyczki kryzysowe na koronawirusa od firm w Szwajcarii - powiedział Mike Dargan, globalny szef technologii grupy w UBS.

Automatyzacja to nie tylko boty, ale i chmura

Banki również priorytetowo traktują przenoszenie danych do chmury, aby przyspieszyć czas reakcji i umożliwić większej liczbie pracowników pracę z domu, a także wzmocnić ochronę przed rosnącym zagrożeniem cyberatakami.

- Mieliśmy cztery główne obszary zainteresowania: pracę zdalną, która umożliwiła pracę pracownikom UBS, stabilność systemu, ponieważ widzieliśmy dużą zmienność, bezpieczeństwo cybernetyczne i ciągłość operacji - powiedział Dargan z UBS.

Reuters, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Nowe technologie zmieniają polskie banki. Jakie wyzwania stoją przed tym sektorem?

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 19:45
Nowe technologie, wkraczające coraz śmielej do sektora finansowego, podatek bankowy, którego wprowadzenie było nie lada wyzwaniem dla branży, zmiany strukturalne - na polskim rynku bankowym dzieje się dużo, a zarówno same instytucje, jaki ich klienci na pewno nie mogą narzekać na nudę. Zmiany na rynku i wyzwania stojące przed branżą są również tematem dyskusji na IX Europejskim Kongresie Gospodarczym, który odbywa się w Katowicach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Trump na wojnie technologicznej z Chinami. Nowy incydent z Huawei

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2020 16:53
Jak informuje agencja Reuters, administracja Donalda Trumpa zablokowała w piątek dużą dostawę półprzewodników dla chińskiego koncernu Huawei. To kolejny incydent w wojnie USA z Chinami, który ma postawić tamę praktykom chińskiego koncernu, "podkradającego" amerykańską technologię za pomocą zagranicznych producentów".
rozwiń zwiń

Czytaj także

Facebook uruchomi Reels - własną wersję aplikacji TikTok

Ostatnia aktualizacja: 05.08.2020 17:33
Jak informuje Reuters, Facebook przedstawił w środę klona TikToka - własną wersję tej aplikacji - nową krótką usługę wideo o nazwie Reels, jako funkcję w popularnej aplikacji Instagram.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pandemia przyspieszyła cyfryzację. Duża zmiana zachowań konsumentów

Ostatnia aktualizacja: 13.10.2020 15:30
Pandemia przyspieszyła cyfryzację w wielu dziedzinach, w tym w bankowości - zgodzili się uczestnicy debaty "Cyfrowi transformersi, czyli nowa normalność w bankowości", która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Finansowego.
rozwiń zwiń