PKN Orlen stawia nie tylko na paliwa. Stworzy sieć punktów handlowo-gastronomicznych
PKN Orlen dywersyfikuje działalność. W ciągu najbliższych lat chce stworzyć sieć punktów handlowo-gastronomicznych pod swoją marką. Jak poinformował prezes koncernu Daniel Obajtek, w czeskiej Pradze otwarty został pierwszy sklep Stop Cafe, do końca roku w tym mieście powstaną jeszcze dwa takie punkty.
2021-02-18, 17:45
Obajtek zaznaczył, że otwarcie pierwszego sklepu Stop Cafe w Pradze to "kolejny ważny krok w realizacji strategii ORLEN 2030, zakładającej rozwój nowych formatów sprzedażowych poza stacjami paliw".
PKN Orlen to nie tylko paliwa
W czwartkowej informacji prasowej spółka podała, że ORLEN Unipetrol z Grupy ORLEN rozwija nowe formaty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw.
Powiązany Artykuł
"Nie możemy dziś oderwać państwa od gospodarki". Daniel Obajtek Człowiekiem Wolności tygodnika "Sieci"
W Pradze-Karlín powstał pierwszy sklep pod marką "Stop Cafe", oferujący klientom gotowe przekąski i inne produkty spożywcze – napisano.
PKN Orlen: 3 mld zł zysku ze sprzedaży detalicznej
"Grupa ORLEN z segmentu detalicznego rocznie uzyskuje ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. To dobry wynik, który daje podstawy do realizacji naszych strategicznych projektów. Jednym z kluczowych w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej nie tylko w Polsce, ale też w Czechach. Mamy atrakcyjną ofertę, z którą chcemy wyjść do klientów, również tych niezmotoryzowanych. Inwestycja w sklepy "Stop Cafe", które będą powstawać w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku. Zaczynamy od Pragi, ale w kolejnym etapie takie sklepy będą powstawały także w innych czeskich miastach" - zapowiedział cytowany w komunikacie Obajtek.
Powiązany Artykuł
Elżbieta Witek: Daniel Obajtek jest człowiekiem czynu
"Stop Cafe" zmieni się w "ORLEN Go"
Spółka poinformowała, że pierwszy w Czechach sklep, należący do Grupy ORLEN, którego powierzchnia wynosi 43 m2, będzie działał pod sprawdzonym brandem "Stop Cafe", jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała pod marką "ORLEN Go!".
W Polsce powstanie 900 punktów handlowo-gastronomicznych pod marką "Orlen w Ruchu"
"Podobny koncept sklepowo-gastronomiczny jeszcze w tym półroczu koncern rozwinie także w Polsce. Pod marką 'ORLEN w ruchu' powstanie sieć ok. 900 obiektów, która w ciągu 5 lat wygeneruje dodatkową EBITDA w wysokości kilkudziesięciu milionów złotych" - dodano.
Strategia Orlen 2030 zakłada m.in. dynamiczny rozwój segmentu detalicznego i rozbudowę segmentu pozapaliwowego.
REKLAMA
W 2020 r. PKN Orlen osiągnął 3,4 mld zł zysku netto, uwzględniając zysk na nabyciu Energi. Wynik EBITDA LIFO był na poziomie 12,1 mld zł, a przychody ze sprzedaży - 86,2 mld zł.
PAP, jk
REKLAMA