Polskie meble trafiają głównie na eksport

Pięć polskich firm bierze udział w największych targach meblowych w Europie, które do niedzieli trwają w Mediolanie.

2016-04-14, 17:29

Polskie meble trafiają głównie na eksport
Salone del Mobile Milano.Foto: Mat. prasowy targów

Posłuchaj

O polskiej branży meblarskiej, która święci eksportowe sukcesy, mówi w audycji Wszystko o gospodarce w radiowej Jedynce Izabela Niziałek z Wydziału Technologii Drewna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego./Karolina Mózgowiec, Naczelna Radakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

To nie tylko szansa na pokazanie się, zdobycie klientów, ale też okazja, by przyjrzeć się temu, jakie są trendy. 

Targi w Mediolanie mają duże znaczenie dla branży meblarskiej

Jak mówi Izabela Niziałek z Wydziału Technologii Drewna Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, na targach w Mediolanie od lat podpatruje się nowe trendy i wzornictwo przemysłowe.

Mediolan – targi dla najlepszych w branży

̶  I dotyczy to nie tylko polskich producentów, to świetne miejsce wymiany doświadczeń dla światowej branży meblarskiej.

I dodaje, że to co warto podkreślić, to to, że zaproszenie na te targi jest dużym wyróżnieniem.

REKLAMA

̶ To są targi dla najlepszych – mówi.

Meble – polski hit eksportowy
 
Meble są naszym hitem eksportowym, nie tylko te z wyższej półki, które są prezentowane w Mediolanie, ale przede wszystkim te masowej produkcji.

Polskie meble za 39 mld zł

Obecnie 90 proc. produkcji polskiej branży meblarskiej trafia właśnie na eksport. Polska branża meblarska generuje ok. 2 proc. naszego PKB.

Jak podaje ekspertka, w ubiegłym roku branża sprzedała swoje wyroby za 39 mld zł.

̶  Jeśli chodzi o ilość sprzedanych mebli, to zajmujemy trzecie albo czwarte miejsce na świecie, w zależności od tego, kto sporządza ranking. Jeśli chodzi o ich wartość to zajmujemy 10-11 miejsce na świecie – mówi specjalistka.

REKLAMA

Polskie meble są sprzedawane na świecie pod obcą marką

Jak zaznacza, na rynkach zachodnich polskie meble konkurują ceną, gdzie są na ogół sprzedawane pod obcą marką – w dużych sieciach sprzedażowych.

̶  Dzięki temu nie ponosimy olbrzymich kosztów związanych z promocją i reklamą – mówi Izabela Niziałek.

Polscy producenci sprzedają swoje meble przede wszystkim za granicę, bo na naszym rynku jest dużo mniejszy popyt.

Obecnie Polacy średnio co 8-10 lat zmieniają meble. Mieszkańcy Europy Zachodniej dużo częściej, bo co 2-3 lata.

Karolina Mózgowiec, jk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej