200km/h, a nawet szybciej. Najpierw trzeba przebudować kolejowe szlaki

Aby pociągi w Polsce jeździły ze znacznie wyższymi prędkościami niż obecnie nie wystarczą nowoczesne składy, których z roku na rok przybywa. Niezbędna jest też modernizacja szlaków kolejowych, co wymaga ogromnych nakładów.

2018-01-19, 15:54

200km/h, a nawet szybciej. Najpierw trzeba przebudować kolejowe szlaki
Jeszcze trochę poczekamy aż pociągi będą mogły jeździć po naszych torach z prędkością przekraczającą znacznie 200km/h.Foto: PIXABAY

– Projektant modernizacji linii kolejowej 202 (Gdynia-Słupsk – red.) ma tak ją przygotować, aby możliwe było osiągnięcie prędkości 200 km/h i wyższej na jej dużej części – zapowiedział w Gdańsku prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.

Może jeszcze szybciej

PKP PLK zleci również przygotowanie zawieszenia sieci „ciężkiej”, która, przy swoich parametrach, pozwoli w przyszłości na przejazd do 240 km/h.

Jak podaje "Rynek Kolejowy" – przygotowanie linii do prędkości 200 km/h powinno być ułatwione między Słupskiem a Lęborkiem, gdzie przed 1939 rokiem istniały już dwa tory, a duża liczba dróg została przeniesiona nad lub pod tory.

Trudniejsza sytuacja jest, na odcinku Lębork-Trójmiasto, gdzie kolizji drogi kolejowej i tych dla samochodów jest więcej.

REKLAMA

Poczekamy kilka lat

Prace projektowe linii 202 mają zakończyć się w IV kwartale 2019 r., a roboty budowlane o wartości blisko 2 mld zł zaplanowano na lata 2020-2023.

W przyszłości do prędkości 200 km/h ma być przystosowanych co najmniej 1,5 tys. kilometrów linii kolejowych.

Rynek Kolejowy, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej