Magnezowe misie na cenzurowanym. UOKiK: reklama mogła wprowadzać w błąd

UOKiK uznał, że reklama suplementu diety Magmisie sugerująca, że powszechnym powodem kłopotów dzieci z koncentracją jest brak magnezu i że zaradzi mu podanie żelków, mogła wprowadzać konsumentów w błąd.

2018-02-12, 12:23

Magnezowe misie na cenzurowanym. UOKiK: reklama mogła wprowadzać w błąd
UOKiK twierdzi, że reklama popularnych żelków Magmisie mogła wprowadzać w błąd.Foto: magmisie.pl/screen

Zakwestionowane reklamy Magmisiów były emitowane w telewizji, radiu i internecie od kwietnia 2016 r. do marca 2017 r. Spoty producenta suplementu – Aflofarm Farmacja Polska z Pabianic – wzbudziły wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów już w kwietniu 2016 r.

Nie tylko brak magnezu

– Reklamy sugerowały, że powszechnym powodem kłopotów dzieci z aktywnością fizyczną, koncentracją czy rozdrażnieniem jest brak magnezu i że rozwiąże je podanie żelków. Tymczasem przyczyny tych problemów mogą być różne, podobnie jak sposoby ich rozwiązania, np. zmiana diety lub trybu życia, wizyta u lekarza. Przekaz reklamowy mógł się przyczynić do osłabienia czujności rodziców i zlekceważenia stanu dziecka – skomentował Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Informacja małą trzcionką

Do tego, argumentował UOKiK, z ust lektora w reklamach telewizyjnej i internetowej ani razu nie padło określenie suplement diety. Przez 5 sekund przewijał się np. w reklamie telewizyjnej na dole ekranu napisany bardzo małą czcionką komunikat, który informował, że suplement diety to środek spożywczy.

Jak stwierdził UOKiK, przeciętny odbiorca nie miał szans zapoznać się z tymi informacjami bez pauzowania spotu, a może nawet powiększania tekstu. Jednocześnie duży napis u góry ekranu głosił, że żelki są dostępne w aptece. Konsumenci mogli odnieść mylne wrażenie, że jest to produkt leczniczy.

REKLAMA

Aflofarm ma sprostować

Kolejny zarzut UOKiK wobec reklam Magmisiów to wykorzystanie autorytetu pedagoga szkolnego, który występował w reklamach.

Prezes UOKiK zobowiązał Aflofarm Farmacja Polska do poinformowania konsumentów w stacjach radiowych i telewizyjnych oraz w internecie o tym, że reklamy Magmisiów mogły wprowadzać ich w błąd.

UOKiK, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej