Media społecznościowe ułatwiają znalezienie pracy
Prawie co trzeci Polak poszukujący pracy znalazł ofertę zatrudnienia dzięki reklamie wyświetlanej w serwisach społecznościowych.
2018-07-26, 10:33
Tego, z jakich rozwiązań technologicznych korzystają kandydaci w poszukiwaniu zatrudnienia można się dowiedzieć w opublikowanym przez ManpowerGroup raporcie „Siri, szukaj ofert pracy”.
Nowe technologie pomocne
Wśród dostępnych rozwiązań technologicznych najwięcej Polaków dowiedziało się o ofercie zatrudnienia dzięki reklamie w mediach społecznościowych – 32 proc., 22 proc. kandydatów znalazło te informacje za pomocą aplikacji mobilnych, 21 proc. pisząc wiadomości do organizacji, a 12 proc. brało udział w wirtualnych targach pracy.
Nieco rzadziej badani korzystali z wideokonferencji z potencjalnym pracodawcą – 9 proc. oraz czatu z pracodawcą na jego stronie internetowej – 8 proc., z wyszukiwania głosowego przy pomocy wirtualnego asystenta korzystało 4 proc. ankietowanych.
W raporcie ManpowerGroup wyodrębnił również grupę kandydatów, którzy częściej niż pozostali korzystają z rozwiązań technologicznych w poszukiwaniu nowego zatrudnienia. To osoby, które wykorzystują do tego celu minimum 3 rozwiązania technologiczne – w Polsce tę grupę stanowi 12 proc. badanych, średnia globalna wynosi 11 proc.
REKLAMA
Indie liderem
Aplikacje mobilne globalnie wykorzystuje 17 proc. kandydatów, najwięcej w Indiach – 38 proc. Indie przodują również w wymianie przez kandydatów wiadomości tekstowych z firmą – korzysta z nich 24 proc. badanych, podczas gdy średnia globalna wynosi 11 proc.
Mimo że kandydaci zarówno w Polsce, jak i na świecie chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, to wciąż przykładają dużą wagę do budowania relacji międzyludzkich i bezpośrednich spotkań z rekruterami.
Większość kandydatów poproszona o wskazanie jednej preferowanej formy poszukiwania pracy wybrała właśnie bezpośrednie spotkania w formie rozmów kwalifikacyjnych – powiedziało tak 30 proc. kandydatów w Polsce i 26 proc. na świecie.
ak, NRG
REKLAMA
REKLAMA