Polski rynek modowy jednym z większych w Centralnej Europie

Prawie połowa Polaków kupuje coś z odzieży przynajmniej raz w miesiącu. Na ogół rzeczy praktyczne, bo pod tym względem nie jesteśmy rozrzutni i modą interesujemy się w sposób umiarkowany. Decydujące znaczenie ma fason i cena produktu.

2018-11-13, 16:01

Polski rynek modowy jednym z większych w Centralnej Europie
zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay

Posłuchaj

O rozwijającej się szybko w Polsce branży modowej - na antenie radiowej Jedynki z zaproszonymi ekspertami rozmawiała Aleksandra Tycner.
+
Dodaj do playlisty

Polska branża tekstylno-odzieżowa należy do najatrakcyjniejszych w tej części Europy - tak wynika z raportu „Rynek mody w Polsce”, przygotowanego przez KPMG we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego.

Rynek rośnie

"To bardzo interesujący rynek, jeden z największych w Centralnej Europie. Rośnie w tempie 5 do 6 procent rocznie" - powiedział w radiowej Jedynce Maciej Szatkowski, starszy menadżer w dziale usług doradczych KPMG Polska.

"Za modnymi trendami dwa razy częściej od mężczyzn są skłonne podążać kobiety. One także chętniej łączą różne style, jakkolwiek dominujący w naszym kraju to styl codzienny, nieformalny. Polacy są pragmatyczni i kupują to, co jest im faktycznie potrzebne" - dodał rozmówca.

Sfeminizowana branża

"W związku z rozwojem branży powstają nowe narzędzia marketingowe i kanały sprzedaży. Potrzebna jest więc specjalizacja i nowe zawody" - mówiła 
Agnieszka Oleksyn-Wajda, radca prawny, kierownik Akademii Biznesu i Prawa Mody

REKLAMA

"Ta branża jest nadal mocno sfeminizowana, ale zgłasza się do niej coraz więcej panów. Generalnie chętnych do nauki nie brakuje" - dodała. 

Tych, którzy mogą kształcić dla branży modowej także nie brakuje. To przede wszystkim praktycy - projektanci, pracownicy dużych sieciowych firm odzieżowych, specjaliści z agencji marketingowych i PR-owych.

Dobra kondycja sektora modowego bez przełożenia na zarobki

Do mocnych stron branży z pewnością nie należą zarobki - mimo dobrej kondycji samego sektora, na koniec 2016 roku wartość średniego wynagrodzenia brutto zatrudnionych pracowników wynosiła między 2200 zł a 2800 zł w zależności od segmentu, w którym działała firma.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

REKLAMA


Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej