X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Seniorze nie daj się oszukać. UOKiK ostrzega i rusza z akcją

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2018 17:36
Starsi konsumenci są najczęściej narażeni na nieuczciwe praktyki podczas sprzedaży na prezentacjach, a także w czasie wizyt akwizytorów - wynika z danych UOKIK.
UOKiK rusza z akcją informacyjną skierowaną do starszych osób.
UOKiK rusza z akcją informacyjną skierowaną do starszych osób.Foto: Pixabay

Często, zwłaszcza ludzie starsi - zapraszani są na rzekomo bezpłatne pokazy, których rzeczywistym celem jest sprzedaż drogich produktów lub usług, np. urządzeń kuchennych, pościeli, czy pakietów medycznych.

Nieświadomi konsumenci

Działaniem niezgodnym z prawem jest podszywanie się przez przedstawicieli handlowych pod dotychczasowego dostawcę usług telekomunikacyjnych i energii.

Nieświadomi konsumenci, odwiedzani w domu przez miłych i elegancko ubranych akwizytorów, kuszeni są obietnicami niższych rachunków. Po pewnym czasie okazuje się, że podpisali niekorzystne dla siebie umowy.

.
Wspólna akcja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komendy Głównej Policji, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ma ostrzegać seniorów przed nieuczciwymi praktykami, a także przypominać o przysługujących im prawach, w tym możliwości rezygnacji – w ciągu 14 dni – z umowy podpisanej we własnym domu lub na pokazie. Szefowie czterech instytucji podpisali dziś porozumienie dotyczące wspólnej akcji.
Ulotki i plakaty 
Do konsumentów trafi ponad 350 tysięcy ulotek przygotowanych przez UOKiK, a dystrybuowanych przez Policję, ZUS i KRUS.

Ulotki będą rozdawane podczas spotkań przedstawicieli czterech instytucji z seniorami. W siedzibach ZUS i KRUS, czyli miejscach często odwiedzanych przez seniorów, będzie dostępnych ponad 3 tysiące plakatów informacyjnych.

UOKiK, ak, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Garnki, samopiorące się ubrania i inne cuda sprzedaży bezpośredniej

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2016 14:00
- Na większości pokazów w Polsce sprzedawane są urządzenia paramedyczne, co znaczy, że nie mają właściwości medycznych, o których zapewnia sprzedawca. Mówię to z całą odpowiedzialnością. Zdaniem UOKiK większość tych produktów ma nierealną cenę, czyli tysięczną marżę - ostrzega Małgorzata Cieloch, rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
rozwiń zwiń

Czytaj także

UOKiK: osoby starsze często padają ofiarą nieuczciwych praktyk sprzedawców

Ostatnia aktualizacja: 12.11.2016 19:00
Seniorzy skarżą się najczęściej na niezrozumiałe umowy pisane małą czcionką oraz na akwizytorów, którzy wprowadzają ich w błąd. Zdarza się też, że są im sprzedawane zaawansowane technologicznie usługi czy produkty, z których nie umieją i nie mają potrzeby korzystać, np. smartfony czy usługi w chmurze. Skargi dotyczą w dużej mierze rynku sprzedaży bezpośredniej, usług telekomunikacyjnych oraz dostaw gazu i energii – wynika z doświadczeń UOKiK.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Czarny Piątek. Na co uważać podczas szału zakupów?

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2018 14:00
Produkty zakupione na wyprzedaży można reklamować - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w związku ze zbliżającymi się tzw. Black Friday (Czarny Piątek) i Cyber Monday. W tych dniach sklepy stacjonarne i internetowe w kraju i za granicą organizują wyprzedaże.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Ciemna strona promocji. Kupujemy, bo tanio. Potem żałujemy

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2018 14:50
Promocje typu Black Friday sprzyjają kupowaniu rzeczy, na których nam nie zależy. Kupujemy je tylko dlatego, że są tanie – wskazuje psychoterapeuta Jacek Gientka. Zdaniem psychologa Jacka Bucznego kierują one koncentrację społeczeństwa na dobra materialne.
rozwiń zwiń