Coraz więcej niewypłacalnych konsumentów

2019-01-16, 13:50

Coraz więcej niewypłacalnych konsumentów
Mikrofirmy miesiącami muszą czekać na zapłatę od swoich kontrahentów i z powodu zatorów płatniczych z trudem regulują własne zobowiązania.Foto: Pixabay

W ubiegłym roku upadłość konsumencką ogłosiło o jedną piątą więcej osób niż w 2017 r. i trzykrotnie więcej niż w 2015 wynika z danych bazy Biura Informacji Kredytowej oraz Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Posłuchaj

W 2018 r. o 1/5 rok do roku wzrosła liczba upadłości konsumenckich. O przyczynach była mowa w radiowej Jedynce w audycji przygotowanej przez Tomasza Matusiaka.
+
Dodaj do playlisty

Łączna suma nieopłaconych przez dłużników zobowiązań wynosi ponad 732 mln zł.  Upadłość konsumencką w zeszłym roku ogłosiło ponad 6,5 tys. Polaków - mówiła w radiowej Jedynce Halina Kochalska ekspert BIG Info monitor.

Dominują kobiety

- Dwóch na pięciu bankrutujących konsumentów pochodzi z Z Mazowsza, Śląska  i Małopolski - podkreśliła ekspertka.

Według danych BIG Info monitora większość osób ogłaszających upadłość stanowią kobiety, co czwarty bankrut jest w wieku pomiędzy 36 a 45 rokiem życia, jednak powoli też rośnie udział dłużników po 56 roku życia.

Kto może upaść?

Obecnie upadłość konsumencka to postępowanie sądowe przewidziane dla osób fizycznych, nieprowadzących działalności gospodarczej.

Mogą z niej korzystać osoby, które stały się niewypłacalne - nie mają pieniędzy na bieżące rachunki, zakup artykułów codziennego użytku oraz spłatę kredytów czy pożyczek.

Tomasz Matusiak, ak, NRG

Polecane

Wróć do strony głównej