Niemiecka sieć handlowa rusza na Polskę. Otworzy 400 sklepów

Rynek tanich zakupów w Polsce robi się coraz ciaśniejszy, a skorzystać na tym mogą klienci. Niemiecka sieć Woolworth nie zwalnia tempa i właśnie ogłosiła otwarcie sześciu nowych lokalizacji jeszcze przed Świętami. Z planem budowy 400 sklepów rzuca rękawicę gigantom takim jak Pepco i Action. Sprawdziliśmy, gdzie dokładnie powstaną nowe punkty i czym chcą przyciągnąć Polaków.

2025-11-20, 14:38

Niemiecka sieć handlowa rusza na Polskę. Otworzy 400 sklepów
Sklep Woolworth (zdjęcie ilustracyjne). Foto: PAP/Łukasz Gągulski

Najważniejsze informacje w skrócie: 

  • Sieć Woolworth otworzy do końca 2025 jeszcze co najmniej 6 sklepów
  • Liczba placówek działającej na polskim rynku od 2023 sieci przekroczyła już 60, ale w planach ma 400 
  • Woolworth to dyskont niespożywczy. Głównie konkurenci niemieckiego giganta to Pepco, Action czy Tedi

Ambitne plany Woolworth w Polsce

Sieć Woolworth wkroczyła do Polski w 2023 roku na już dobrze podzielony rynek dyskontów niespożywczych, na którym dominowało Pepco, a na drugiej pozycji rozpychała się sieć Action. Mocne pozycje zajęły także sieci KiK i Tedi. Niemiecki gigant (niemieckie są też sieci KiK i Tedi) ma jednak ambitne plany i nowe sklepy otwiera bardzo szybko. 

Między 20 listopada a 9 grudnia sieć otworzy kolejnych 6 punktów sprzedaży w Polsce: 

  • 20 listopada: Tychy (ul. Towarowa 2c)
  • 27 listopada: Tarnowskie Góry
  • 27 listopada: Racibórz (ul. Opawska 171)
  • 27 listopada: Nysa (Szlak Chrobrego)
  • 4 grudnia: Zawiercie (ul. Wojska Polskiego)
  • 9 grudnia: Gdańsk (Podwale Grodzkie 8)

Dzięki temu będzie miała już znacząco ponad 60 placówek. Celem jest jednak co najmniej 400 sklepów w Polsce, co dałoby sieci Woolworth mocną czwartą pozycję w sytuacji, w której konkurenci nie otwieraliby nowych sklepów. 

Pepco i długo nic

Na rynku dyskontów niespożywczych dominuje Pepco z blisko 1300 sklepów. Sieć ma polskie pochodzenie, ale należy obecnie do funduszu z RPA. Na drugiej pozycji umacnia się za to Action, sieć pochodząca z Holandii, która zbliża się do 500 sklepów. Tuż za Action jest KiK, a czwartą pozycję zajmuje Tedi. 

🌍 Wielka czwórka dyskontów niespożywczych. Kto rządzi w Polsce?

Zestawienie czterech gigantów dominujących na polskim rynku artykułów non-food i ich unikalne specjalizacje.

Liderzy i ich profile (stan na 2025)

Pepco

~ 1300 sklepów

Niekwestionowany lider

Król taniej odzieży dziecięcej i artykułów wyposażenia domu. Lider rynku pod względem liczby placówek w Polsce.

Action

~ 500 sklepów

Okazje tygodnia i mix

Holenderski hit. Znany z dynamicznego asortymentu (co tydzień 150 nowych produktów), chemii gospodarczej, majsterkowania i RTV/AGD.

KiK

Niemiecka solidność

Odzież basic i tekstylia

Mocny w odzieży basic (podstawowej) dla całej rodziny oraz tekstyliów domowych. Koncentruje się na niskich cenach i szerokiej ofercie rozmiarowej.

TEDi

Raj dla hobbystów

Majsterkowanie, hobby i gadżety

Raj dla majsterkowiczów, hobbystów i poszukiwaczy artykułów dekoracyjnych. Asortyment szerszy niż KiK, ale z mniejszym naciskiem na modę.

Wyzwanie dla Woolworth

Woolworth musi znaleźć swoje miejsce w tym tłoku. Prawdopodobnie będzie celował w lukę między szerokim, mieszanym asortymentem Action a odzieżowym profilem Pepco, aby wyróżnić się na nasyconym rynku dyskontów niespożywczych.

Sieci te konkurują ze sobą, ale równocześnie mają swoje nisze. Pepco ma szeroką ofertę odzieży, szczególnie dziecięcej. Action z kolei stawia na rotowanie oferty i ma dużo więcej rzeczy przydatnych w domu od Pepco (od szczotek do WC, poprzez chemię gospodarczą po świeczki zapachowe). Z kolei KiK stawia na szerszą ofertę odzieżową (w tym duże rozmiary). Tedi z kolei stawia na majsterkowiczów. 

Woolworth ofertę ma bardziej uniwersalną, w zamian deklaruje stawianie na "niemiecką jakość w polskiej cenie". Na razie jest jednak na polskim rynku względnie małym graczem, który może mieć w Polsce podobne problemy, jak Pepco w Niemczech

Czytaj także: 

StartFragment

Źródło: NaTemat/Woolworth/Andrzej Mandel

Polecane

Wróć do strony głównej