40 nowych sklepów do 2026. Niemiecka sieć chce podbić polski rynek
Niemiecka sieć Woolworth planuje dynamiczną ekspansję w Polsce. Tylko do 2026 roku zamierza otworzyć aż 40 nowych sklepów w różnych miastach, a to dopiero początek jej ambitnych planów rozwoju.

Andrzej Mandel
2025-03-21, 10:36
Nowa sieć sklepów w Polsce
Zarządzający polską siecią Woolworth Szymon Dąbrowski zdradził plany rozwoju popularnej w Niemczech sieci dyskontowej non-food z artykułami przemysłowymi i drobiazgami. W rozmowie z serwisem dlahandlu.pl Dąbrowski ujawnił, że Woolworth zamierza w 2025 i 2026 otworzyć kolejne 40 sklepów w Polsce. Będą one otwierane przede wszystkim w parkach handlowych i w centrach miast. Czyli dokładnie tam, gdzie można trafić na konkurentów niemieckiej sieci.
Polacy chcą innej oferty niż Niemcy
Aby zdobyć polski rynek, Woolworth musi dostosować swoją ofertę do preferencji Polaków. Okazuje się, że Polacy mają bardziej konserwatywny gust, szczególnie jeśli chodzi o dekoracje świąteczne, w porównaniu do Niemców. Ponadto, artykuły ogrodnicze, które cieszą się dużą popularnością w Niemczech, w Polsce nie są aż tak pożądane, głównie z powodu mniejszej liczby ogrodów. Podobnie jest z artykułami tytoniowymi – Polacy palą mniej niż Niemcy.
Aby dotrzeć do portfeli polskich klientów, Woolworth musi dostosować swoją ofertę do ich gustów oraz preferencji cenowych. Polacy cenią sobie tanie zakupy, dlatego niemiecka sieć zamierza utrzymać ceny swoich produktów na niskim poziomie. Dyrektor zarządzający, Szymon Dąbrowski, zapowiedział, że połowa asortymentu będzie dostępna w cenie do 15 zł.
Co znajdziemy w ofercie sklepów?
Woolworth oferuje szeroki asortyment artykułów przemysłowych, w tym zabawki, kosmetyki, tekstylia domowe, artykuły dekoracyjne i papiernicze. W Polsce firma stawi czoła silnej konkurencji, ponieważ podobne produkty są dostępne w sieciach takich jak Action, PEPCO, Tedi, Dealz czy MR. DIY.
REKLAMA
Ambitne plany Woolworth
Na swojej stronie internetowej Woolworth deklaruje, że jego plany ekspansji w Polsce i Europie są niezwykle ambitne. Firma zamierza otworzyć 400 placówek w Polsce, a w całej Europie 5000. Obecnie sieć działa w Niemczech, Austrii i Polsce.
Czytaj także:
- Kolejny sklep rosyjskiego oligarchy w Polsce. Otworzył się w Warszawie
- TSUE zdecydował w sprawie fikcyjnych promocji. Znana sieć na celowniku
- Klienci Biedronki wprowadzeni w błąd. Sieć przyznaje, że doszło do pomyłki
Źródło: Dlahandlu/Fakt/AM
REKLAMA