Więcej inwestycji, większa konkurencyjność polskich portów. Będzie lepszy dostęp do Portu Gdynia

Nasze porty muszą być konkurencyjne co najmniej tak, jak inne porty południowych wybrzeży Bałtyku - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przy okazji podpisania umowy na rozbudowę dostępu kolejowego do zachodniej części Morskiego Portu Gdynia.

2019-04-05, 13:02

Więcej inwestycji, większa konkurencyjność polskich portów. Będzie lepszy dostęp do Portu Gdynia
Port w Gdyni jest liderem przeładunku zboża w skali całego Bałtyku.Foto: shutterstock/Iwankgb

Minister infrastruktury oraz minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk byli w Gdyni gośćmi uroczystości, w czasie której umowę podpisali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia z wykonawcą.

- Priorytety polskiego rządu to zwiększanie konkurencyjności polskich portów morskich. Jesteśmy w stanie to zrobić. Resort infrastruktury odpowiada za zwiększenie dostępności transportowej, za zwiększenie dostępności transportowej do polskich portów morskich. Zespół portów Szczecin i Świnoujście, zespół portów Trójmiasta - to one zasługują, wymagają wielkich inwestycji drogowych i wielkich inwestycji kolejowych i to nie tylko w obrębie samych portów, nie tylko w najbliższym otoczeniu, ale także i na szlakach, które kierują na południe Europy – stwierdził Andrzej Adamczyk.

- Nasze porty muszą być konkurencyjne co najmniej tak, jak inne porty bałtyckie, inne porty południowych wybrzeży Bałtyku. Jesteśmy w stanie konkurować z Rostokiem, jesteśmy w stanie konkurować z innymi portami. Rząd Rzeczypospolitej zrobi wszystko, aby tę konkurencyjność zwiększyć - dodał.

REKLAMA

Jak powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk - to jest czas, który musimy bezwzględnie wykorzystać pod kątem inwestycyjnym, zwiększenia przeładunków w portach (…).

- Ponad 100 milionów ton przeładowanych towarów w portach, to jest ewidentny sygnał na to, żeby realizować procesy inwestycyjne. Tak jak chcemy to robić w Gdyni, tak realizujemy ten projekt również w Gdańsku czy w Szczecinie i Świnoujściu. Dla nas otwarcie dróg przede wszystkim dostępowych od strony morza, lądu, wprost się wiąże z rozwijaniem ekonomiki portów - powiedział szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

REKLAMA

Podpisana dziś umowa przewiduje przebudowę i elektryfikację istniejącej infrastruktury. Prace wykona konsorcjum firm Colas Rail (lider konsorcjum) z Gdańska i Colas Rail S.A.S. (partner konsorcjum) z Maisons-Laffitte we Francji. Koszt ich realizacji wynosi nieco ponad 65,5 milionów złotych.

PAP, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej