X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Pakiet MŚP

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2019 13:31
Ustawa o zmianie niektórych ustaw, mająca na celu wprowadzenie uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym, nazywana roboczo Pakiet MŚP, została uchwalona przez Sejm 9 listopada 2018 roku.
Audio
  • O rozwiązaniach, zawartych w Pakiecie MŚP, mówi Grzegorz Płatek z Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii (Dariusz Kwiatkowski/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
Zdjęcie ilustracyjne.
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay
Obejrzyj
O rozwiązaniach, zawartych w Pakiecie MŚP, mówi Grzegorz Płatek z Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii (Dariusz Kwiatkowski/Naczelna Redakcja Gospodarcza)

- Większość rozwiązań zawartych w Pakiecie weszła w życie 1 stycznia 2019 roku. Jest ich prawie 50- wyjaśnia Grzegorz Płatek z Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Uproszczenia zmniejszają obowiązki biurokratyczne oraz ułatwiają prowadzenie biznesu w Polsce. Są kontynuacją wcześniejszych zmian przyjętych w ramach Pakietu 100, zmian dla firm oraz Konstytucji Biznesu. Pakiet MŚP został skierowany przede wszystkim do najmniejszych przedsiębiorców, najsilniej odczuwających ciężar zbędnych regulacji. Zgodnie z szacunkami Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii nowe rozwiązania oznaczają oszczędności dla firm w wysokości pawie 4 mld zł na przestrzeni 10 lat. Jedną z najważniejszych zmian jest poszerzenie możliwości skorzystania ze statusu Małego Podatnika. Limit sprzedaży został podniesiony z 1,2 mln euro do 2 mln euro.

Przedsiębiorcy mogą wybrać kwartalny sposób wpłacania zaliczek oraz korzystać z tak zwanej jednoazowej amortyzacji do 50 tysięcy euro. Innym ułatwieniem jest możliwość zaliczenia wynagrodzenia za pracę współpracującego małżonka, do kosztów uzyskania przychodu dla przedsiębiorcy (z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenia czy umowy o dzieło). Od początku roku przedsiębiorcy nie muszą informować o okresie zawieszenia wykonywania działalności oraz o prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów, ani składać wraz z deklaracją odrębnego umotywowania wniosku o zwrot podatku VAT czy wniosku o jego zwrot w przyspieszonym terminie.

Nie ma już obowiązku bezterminowego przechowywania zatwierdzonych sprawozdań finansowych. Okres ten skrócono do 5 lat. Ponad milion przedsiębiorców może skorzystać z ograniczenia obowiązku przeprowadzania okresowych szkoleń BHP dla swoich pracowników administracyjno-biurowych. To uproszczenie dotyczy osób zatrudnionych w grupach działalności o najniższych wskaźnikach wypadkowości i najmniej szkodliwych warunkach dla zdrowia, między innymi w administracyjnej obsłudze biura, działalności finansowej i ubezpieczeniowej.

-Została również wprowadzona możliwość jednorazowego rozliczenia straty podatkowej do pięciu milionów złotych- wyjaśnia Grzegorz Płatek. Dotychczas przedsiębiorca mógł rozliczyć tylko 50 procent wysokości straty w jednym roku przez pięć kolejnych lat . Jeśli strata wyniosła 5 mln zł, w pierwszym roku mógł rozliczyć tylko 2,5 mln zł. Zwolnione z podatku zostały kwoty odszkodowań przeznaczone na odtworzenie zniszczonego majątku wypłacone od ubezpieczyciela.

-Wprowadzono też zwolnienie z podwójnego opodatkowania alternatywnych spółek inwestycyjnych, co jest szczególnie ważnym rozwiązaniem dla branży innowacyjnej- zaznacza Grzegorz Płatek. Przygotowano szereg zmian, odbiurokratyzowujących działalność przedsiębiorców. Między innymi pojawiła się w spółkach z o.o. możliwość podejmowania uchwał przez wspólników na odległość. Jednym z celów ustawy jest także wspieranie trendu polegającego na minimalizowaniu osobistego kontaktu przedsiębiorcy z urzędami (kiedy nie jest to niezbędne) i składania papierowych dokumentów na rzecz komunikacji elektronicznej i cyfryzacji obiegu dokumentów. W tym celu ustawa zakłada, że od 1 lipca tego roku formularze deklaracji podatkowych na podatki lokalne (od nieruchomości, rolnego, leśnego) zostaną ujednolicone w całym kraju, a każdy (również przedsiębiorca) będzie mógł złożyć je drogą elektroniczną. Obecnie są one różne w zależności od samorządu – to ułatwienie szczególnie dla przedsiębiorców, którzy mają nieruchomości położone na terenie różnych gmin. Możliwe będzie również składanie jednej, zbiorczej miesięcznej deklaracji dotyczącej podatku od czynności cywilnoprawnych.

-Pakiet MŚP jest kontynuacją prowadzonych cały czas w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii prac nad uproszczeniem życia małych i średnich przedsiębiorców- podsumowuje Grzegorz Płatek z Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych w MPiT.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Dariusz Kwiatkowski, md


Zobacz więcej na temat: firma
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kto zda, a kto obleje test przedsiębiorcy?

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2019 08:25
Resort finansów chce sprawdzać, kto jest przedsiębiorcą, a kto tylko pozoruje działalność gospodarczą po to, by zapłacić mniejsze składki na ZUS i mniejszy podatek.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Od 1 maja br. podatnicy mogą stosować kasy fiskalne on-line

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2019 10:54
Od 1 maja 2019 r. podatnicy mogą stosować kasy fiskalne on-line, weszła bowiem w życie nowelizacja ustawy o VAT.  Natomiast od 1 września br. nie będzie można kupić kas z papierowym zapisem kopii paragonu, a od 1 stycznia 2020 r. kasy on-line będą musiały stosować niektóre branże.
rozwiń zwiń

Czytaj także

KUKE: upadło mniej firm.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2019 12:00
Sądy gospodarcze ogłosiły w kwietniu tego roku upadłość 36 przedsiębiorstw, czyli o 32 proc. mniej niż w marcu i o 29,4 proc. mniej niż w kwietniu ubiegłego roku – wynika z danych pochodzących z Monitora Sądowego i Gospodarczego zebranych przez Korporację Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE).
rozwiń zwiń