Na poczcie coraz częściej płacimy bezgotówkowo. Poznaliśmy najnowsze dane

Poczta Polska od połowy marca do końca czerwca odnotowała wzrost płatności bezgotówkowych, zarówno w placówkach pocztowych, jak i u kurierów - poinformowała rzeczniczka spółki Justyna Siwek.

2020-07-14, 14:05

Na poczcie coraz częściej płacimy bezgotówkowo. Poznaliśmy najnowsze dane
Poczta Polska wspiera Pocztę Ukrainy. Przyjmuje rolę łącznika w obrocie międzynarodowym.Foto: Grand Warszawski/Shutterstock

Jak podkreśla rzeczniczka Poczty Polskiej, ta wygodna i dostępna forma płatności była idealnym rozwiązaniem dla klientów, którzy nie chcieli dokonywać zapłaty za usługi pocztowe w formie gotówkowej.

Dodała, że od stycznia do czerwca tego roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku Poczta Polska odnotowała ponad 130-procentowy wzrost transakcji BLIKiem, zaś ilość płatności kartą wzrosła o ponad 20 procent.

Powiązany Artykuł

karta płatnicza kredytowa 1200.jpg
Płatności w czasach epidemii. Visa podnosi limit dla transakcji zbliżeniowych

Największy wzrost miesiąc do miesiąca pod względem ilości płatności kartą nastąpił w marcu tego roku. Zauważalny jest także znaczny wzrost płatności bezgotówkowych u kurierów Poczty Polskiej, gdzie do końca czerwca tego roku odnotowano wzrost ilości wykonanych płatności kartą o ponad 120 procent w porównaniu z analogicznym okresem z 2019 roku.

Justyna Siwek zaznaczyła, że dzięki wyposażeniu placówek pocztowych w terminale płatnicze klienci mogą nie tylko płacić za usługi bezgotówkowo ale też korzystać z innych udogodnień.

REKLAMA

Powiązany Artykuł

karta płatnicza free 663.jpg
Polacy polubili płatności elektroniczne

Mogą skorzystać między innymi z płatności w walucie karty wydanej przez zagraniczny bank czy wypłacać gotówkę z bankowej karty płatniczej za pomocą terminalu płatniczego POS.

Poczta Polska odnotowuje systematyczny wzrost transakcji dokonywanych przy wykorzystaniu terminali płatniczych w placówkach pocztowych.

W czerwcu w porównaniu do maja bieżącego roku wzrost tych transakcji wahał się od 10 procent do 25 procent, a zakup kodów Paysafecard wzrósł o ponad 100 procent.

REKLAMA

IAR, PR24, akg

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej