Koronawirus przyspiesza robotyzację banków. "Boty" weryfikują wnioski o pożyczki
Koronawirus i związany z nim gwałtowny wzrost potrzeb pożyczkowych firm przyspieszył robotyzację banków. Jak pisze Reuters, „kiedy banki zostały zalane żądaniami pożyczek od firm borykających się z konsekwencjami pandemii koronawirusa, tylko wprowadzenie tzw. botów, automatyzujących proces weryfikacji wniosków o kredyt, pomógł poradzić sobie z potopem wniosków”.
2020-10-29, 16:12
Jak pisze agencja, boty były jedną z wielu szybkich zmian technologicznych wprowadzonych w branży w czasie obecnego kryzysu, co stanowi kontrast z powolnym postępem, jaki dokonał w ciągu ostatnich dwóch dekad w ulepszaniu technologii, w obliczu rosnącej konkurencji ze strony rywali z branży fintech.
Boty przetwarzają szybciej wnioski o kredyt niż ludzie
- Boty pozwoliły nam przetworzyć znacznie większą liczbę aplikacji, niż moglibyśmy to zrobić wcześniej. Oznaczało to, że terminy nie wydłużyły się przy tak ogromnym wolumenie wniosków - powiedział Simon McNamara, dyrektor administracyjny w brytyjskim NatWest, który udzielił ponad 13 miliardów funtów (16,90 miliarda dolarów) pożyczek zabezpieczonych przez państwo.
Powiązany Artykuł
Wsparcie inwestycji po pandemii. MF zapowiada ulgę na robotyzację
Podczas pandemii wnioski o kredyt zaczęły rosnąć lawinowo
Wstrząs wywołany pandemią COVID-19 przyspieszył proces automatyzacji, mimo że banki na całym świecie muszą w tym roku po raz pierwszy od 2009 r. ograniczyć wydatki na IT, wynika z danych firmy badawczej International Data Corporation (IDC).
REKLAMA
- Widzieliśmy ten trend przed wystąpieniem COVID, ale przyśpieszył on podczas COVID - powiedział Naveed Sultan, szef działu bankowości transakcyjnej w Citi.
Jak dodał, tradycyjne sposoby pracy prawie przestały istnieć.
W Citigroup w marcu odnotowano 300-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim liczby nowych rachunków otwieranych cyfrowo przez klientów korporacyjnych lub funduszy, podczas gdy liczba tych klientów korzystających z usług online i aplikacji wzrosła o 25%.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
Prezes PTE: ulga na robotyzację to dobra odpowiedź na wyzwania rewolucji 4.0
Boty stały się priorytetem dla banków
Banki potraktowały priorytetowo automatyzację procesów w obliczu gwałtownego obciążenia pracą w wyniku kryzysu COVID-19, wynika z ankiet IDC przeprowadzonych wśród dyrektorów banków.
Oddział Santander w Wielkiej Brytanii wprowadził narzędzia do analizy danych, aby przyspieszyć rozpatrywanie wniosków pożyczkowych i sprawdzanie zdolności kredytowej, ponieważ pożyczkobiorcy znaleźli się w trudnej sytuacji.
- Przygotowaliśmy się, ale wolumen był wyższy, niż oczekiwano - powiedział agencji Reuters Carlos Selonke, dyrektor ds. Technologii Santander UK. - Koncentrujemy się na wprowadzaniu zmian w celu zwiększenia naszej szybkości - mówił.
- Szwajcarski bank UBS opracował sześć botów w ciągu trzech dni, które pomogły doradcom klientów w obsłudze ogromnego napływu wniosków o pożyczki kryzysowe na koronawirusa od firm w Szwajcarii - powiedział Mike Dargan, globalny szef technologii grupy w UBS.
Automatyzacja to nie tylko boty, ale i chmura
Banki również priorytetowo traktują przenoszenie danych do chmury, aby przyspieszyć czas reakcji i umożliwić większej liczbie pracowników pracę z domu, a także wzmocnić ochronę przed rosnącym zagrożeniem cyberatakami.
- Mieliśmy cztery główne obszary zainteresowania: pracę zdalną, która umożliwiła pracę pracownikom UBS, stabilność systemu, ponieważ widzieliśmy dużą zmienność, bezpieczeństwo cybernetyczne i ciągłość operacji - powiedział Dargan z UBS.
Reuters, jk
REKLAMA