Koronawirus przyspiesza robotyzację banków. "Boty" weryfikują wnioski o pożyczki

Koronawirus i związany z nim gwałtowny wzrost potrzeb pożyczkowych firm przyspieszył robotyzację banków. Jak pisze Reuters, „kiedy banki zostały zalane żądaniami pożyczek od firm borykających się z konsekwencjami pandemii koronawirusa, tylko wprowadzenie tzw. botów, automatyzujących proces weryfikacji wniosków o kredyt, pomógł poradzić sobie z potopem wniosków”.

2020-10-29, 16:12

Koronawirus przyspiesza robotyzację banków. "Boty" weryfikują wnioski o pożyczki
Zdj. ilustracyjne. Foto: Shutterstock

Jak pisze agencja, boty były jedną z wielu szybkich zmian technologicznych wprowadzonych w branży w czasie obecnego kryzysu, co stanowi kontrast z powolnym postępem, jaki dokonał w ciągu ostatnich dwóch dekad w ulepszaniu technologii, w obliczu rosnącej konkurencji ze strony rywali z branży fintech.


Boty przetwarzają szybciej wnioski o kredyt niż ludzie

- Boty pozwoliły nam przetworzyć znacznie większą liczbę aplikacji, niż moglibyśmy to zrobić wcześniej. Oznaczało to, że terminy nie wydłużyły się przy tak ogromnym wolumenie wniosków - powiedział Simon McNamara, dyrektor administracyjny w brytyjskim NatWest, który udzielił ponad 13 miliardów funtów (16,90 miliarda dolarów) pożyczek zabezpieczonych przez państwo.

Powiązany Artykuł

fabryka samochodów 1200.jpg
Wsparcie inwestycji po pandemii. MF zapowiada ulgę na robotyzację


Podczas pandemii wnioski o kredyt zaczęły rosnąć lawinowo

Wstrząs wywołany pandemią COVID-19 przyspieszył proces automatyzacji, mimo że banki na całym świecie muszą w tym roku po raz pierwszy od 2009 r. ograniczyć wydatki na IT, wynika z danych firmy badawczej International Data Corporation (IDC).

REKLAMA

- Widzieliśmy ten trend przed wystąpieniem COVID, ale przyśpieszył on podczas COVID - powiedział Naveed Sultan, szef działu bankowości transakcyjnej w Citi.

Jak dodał, tradycyjne sposoby pracy prawie przestały istnieć.

W Citigroup w marcu odnotowano 300-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim liczby nowych rachunków otwieranych cyfrowo przez klientów korporacyjnych lub funduszy, podczas gdy liczba tych klientów korzystających z usług online i aplikacji wzrosła o 25%.

REKLAMA

Powiązany Artykuł

roboty 1200.jpg
Prezes PTE: ulga na robotyzację to dobra odpowiedź na wyzwania rewolucji 4.0

Boty stały się priorytetem dla banków

Banki potraktowały priorytetowo automatyzację procesów w obliczu gwałtownego obciążenia pracą w wyniku kryzysu COVID-19, wynika z ankiet IDC przeprowadzonych wśród dyrektorów banków.

Oddział Santander w Wielkiej Brytanii wprowadził narzędzia do analizy danych, aby przyspieszyć rozpatrywanie wniosków pożyczkowych i sprawdzanie zdolności kredytowej, ponieważ pożyczkobiorcy znaleźli się w trudnej sytuacji.

- Przygotowaliśmy się, ale wolumen był wyższy, niż oczekiwano - powiedział agencji Reuters Carlos Selonke, dyrektor ds. Technologii Santander UK. - Koncentrujemy się na wprowadzaniu zmian w celu zwiększenia naszej szybkości - mówił.

- Szwajcarski bank UBS opracował sześć botów w ciągu trzech dni, które pomogły doradcom klientów w obsłudze ogromnego napływu wniosków o pożyczki kryzysowe na koronawirusa od firm w Szwajcarii - powiedział Mike Dargan, globalny szef technologii grupy w UBS.

Automatyzacja to nie tylko boty, ale i chmura

Banki również priorytetowo traktują przenoszenie danych do chmury, aby przyspieszyć czas reakcji i umożliwić większej liczbie pracowników pracę z domu, a także wzmocnić ochronę przed rosnącym zagrożeniem cyberatakami.

- Mieliśmy cztery główne obszary zainteresowania: pracę zdalną, która umożliwiła pracę pracownikom UBS, stabilność systemu, ponieważ widzieliśmy dużą zmienność, bezpieczeństwo cybernetyczne i ciągłość operacji - powiedział Dargan z UBS.

Reuters, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej