Boeing chce, aby do 2030 r. jego nowe samoloty były tylko na biopaliwa

2021-01-25, 10:10

Boeing chce, aby do 2030 r. jego nowe samoloty były tylko na biopaliwa
Boeing poinformował, że do końca dekady zacznie dostarczać samoloty zdolne do latania tylko na biopaliwach. . Foto: Pixabay

Boeing poinformował, że do końca dekady zacznie dostarczać samoloty zdolne do latania tylko na biopaliwach.

Jak zauważa agencja Reuters, ambitny cel Boeinga wymaga dużych zmian w systemach odrzutowych, podniesienia wymagań dotyczących mieszania paliw i certyfikacji bezpieczeństwa przez globalne organy regulacyjne. Jest kluczowy dla szerszego celu branży, jakim jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o połowę do 2050 roku.

- To ogromne wyzwanie, wyzwanie naszego życia - powiedział Reuterowi dyrektor Boeinga ds. Strategii zrównoważonego rozwoju, Sean Newsum.

Walka o ograniczenie CO2: lotnictwo zobowiązuje się do tego, aby zmniejszyć swój ślad węglowy”.

Według danych przytoczonych przez Air Transport Action Group (ATAG) loty komercyjne odpowiadają obecnie za około 2% globalnej emisji dwutlenku węgla i około 12% emisji z transportu.

 Boeing ma zasadniczo tylko dziesięć lat, aby osiągnąć swój cel, ponieważ odrzutowce, które wejdą do służby w 2030 r., pozostaną w służbie do 2050 r.

Powiązany Artykuł

boeing 737 MAX 1200 F.jpg
Decyzja ws. powrotu Boeingów 737 MAX na niebo w połowie stycznia

Przebudowa floty w trudnych czasach koronawirusa

Największa na świecie firma lotnicza musi również zmierzyć się z zadaniem spowolnionym przez pandemię koronawirusa i 20-miesięcznym uziemieniem najlepiej sprzedającego się odrzutowca po śmiertelnych wypadkach, które nadwyrężyły jej finanse i zasoby inżynieryjne.

Boeing nie zaczyna od zera. W 2018 roku zorganizował pierwszy na świecie komercyjny lot samolotem, wykorzystując w 100% biopaliwo na frachtowcu FedEx Corp 777.

Redukcja CO2 nie tylko poprzez zastosowanie innego paliwa

 Boeing i europejski rywal Airbus SE pracują również nad zmniejszeniem emisji dwutlenku węgla poprzez zmniejszenie masy i oporu powietrza w nowych samolotach.

Powiązany Artykuł

lotnisko covid 1200.jpg
Prezes ULC: rynek lotniczy odbuduje się do 2025 roku

Obecnie biopaliwa są mieszane bezpośrednio z konwencjonalnym paliwem do silników odrzutowych w stosunku 50/50, co stanowi maksimum dozwolone w ramach obecnych specyfikacji paliw, informuje Boeing.

Boeing musi najpierw ustalić, jakie zmiany wprowadzić, aby umożliwić bezpieczny lot na paliwach alternatywnych pochodzących ze zużytego oleju roślinnego, tłuszczów zwierzęcych, trzciny cukrowej, odpadów i innych źródeł.

Boeing musi współpracować z grupami, które ustalają specyfikacje paliw, takimi jak ASTM International, aby podnieść limit mieszania, aby umożliwić szersze stosowanie, a następnie przekonać organy regulacyjne lotnictwa na całym świecie do certyfikowania samolotów jako bezpiecznych, powiedział Boeing.

Reuter,jk

Polecane

Wróć do strony głównej