"Nie należy spodziewać się dużej frekwencji". Eksperci o ponownym otwarciu kin
Miesiące jesienne i planowane na ten czas premiery będą czasem próby dla kin. Jeśli Polsce uda się uniknąć jesiennej fali zachorowań, jest duża szansa na powrót widzów do kin w szerszym zakresie od września - ocenia Polski Instytut Ekonomiczny.
2021-05-20, 15:17
Tradycyjnie miesiące od marca do września są „chudym okresem” dla kin - podkreślili analitycy.
Trzeci powrót do kin
Od 21 maja otwarte dla widzów będą kina stacjonarne przy zachowaniu reżimu sanitarnego i wyłączeniu z użycia połowy miejsc siedzących.
- To już trzeci powrót do kin po spowodowanym pandemią zamknięciu - zwraca uwagę PIE.
Powiązany Artykuł
Pandemia trudnym czasem dla kin. Wzrosły długi branży
- Zarówno utrzymujący się stan zagrożenia epidemicznego (i związane z nim ograniczenie liczby dostępnych biletów), jak i słoneczna aura nie będą przyciągały do kin szerokiego grona osób - wskazał PIE.
REKLAMA
Jak dodali, momentem próby dla kin okażą się miesiące jesienne i planowane na ten czas premiery.
Nie należy spodziewać się dużej frekwencji
Według analityków, opierających się na doświadczeniach z 2020 r. oraz sezonowości zainteresowania kinami, nie należy spodziewać się dużej frekwencji w salach kinowych w najbliższych miesiącach.
- Jeśli Polsce uda się uniknąć jesiennej fali zachorowań, istnieje duża szansa na powrót widzów do kin w szerszym zakresie od września - ocenili.
REKLAMA
Powiązany Artykuł
21 maja ruszają kina. Jak wygląda ich repertuar?
Ich zdaniem niezależnie od pandemii, przyszłość branży będzie kształtowana w coraz większym stopniu przez działalność serwisów VoD.
PIE zawraca uwagę, że głównym trendem w branży filmowej w ostatnich latach jest inwestowanie w subskrypcyjne serwisy.
Niektóre sieci kinowe mogą upaść
Zdaniem analityków, w połączeniu z obostrzeniami i możliwymi kolejnymi lockdownami, oznaczać to będzie upadek części sieci kinowych i zmianę dotychczasowego modelu funkcjonowania branży, w której kina stanowiły jedyne miejsce dostępu do najnowszych produkcji.
REKLAMA
PR24, akg
REKLAMA