Polska Rada Centrów Handlowych: klienci wracają do swoich starych przyzwyczajeń zakupowych
Średnia liczba osób odwiedzających centra handlowe we wrześniu br. osiągnęła poziom 92 proc. odwiedzalności z września 2019 r., czyli sprzed pandemii - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych. Jednocześnie odwiedzalność była wyższa o 109 proc. od odnotowanej we wrześniu 2020 r.
2021-10-21, 14:34
- Średnia odwiedzalność we wrześniu 2021 roku wyniosła 109 proc. wartości z analogicznego miesiąca ubiegłego roku oraz 92 proc. w porównaniu do września 2019 roku - poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH).
Ostrożny optymizm
W ocenie dyrektora zarządzającego PRCH Krzysztofa Poznańskiego, dane na temat odwiedzalności centrów handlowych "pozwalają z ostrożnym optymizmem patrzeć na końcówkę roku, gdyż potwierdzają, że handel stacjonarny z miesiąca na miesiąc zbliża się do poziomów sprzed pandemii, a klienci wracają do swoich starych przyzwyczajeń zakupowych".
- Potrzebny jest nam teraz okres nieprzerywanych lockdownami operacji oraz stabilnej sytuacji epidemicznej, aby wzmocnić cały sektor handlowy i jego wyniki - powiedział Poznański, cytowany w informacji prasowej.
Powiązany Artykuł
Centra handlowe odrabiają straty po pandemii. Rośnie liczba odwiedzających
Najwięcej klientów na południowym i północnym-zachodzie
Podkreślił, że branża centrów handlowych - najemcy i wynajmujący - "solidarnie wkładają bardzo wiele wysiłku oraz inwestują miliony złotych w zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa sanitarnego obiektów handlowych oraz nieustannie edukują klientów w temacie bezpieczeństwa podczas zakupów i odpowiedzialności społecznej w czasie epidemii".
Z danych PRCH wynika, że wśród najczęściej odwiedzanych we wrześniu centrów handlowych znajdują się obiekty z regionów południowo-zachodniego i północno-zachodniego, którym udało się przekroczyć poziom odwiedzalności z 2019 r. (odpowiednio o 29 proc. i 3 proc.).
Duże centra handlowe wróciły do łask
Jak dodano, biorąc pod uwagę wielkość obiektów handlowych, najlepszy rezultat we wrześniu osiągnęły centra duże (o powierzchni między 40 a 60 tys. mkw.). Ich odwiedzalność przekroczyła o 3 proc. wynik z 2019 roku. W obiektach średnich (20 – 40 tys. mkw.) i bardzo dużych (powyżej 60 tys. mkw.) odwiedzalność wyniosła ponad 92 proc. poziomu z roku 2019. Obiekty małe i bardzo małe (5 – 20 tys. mkw.) osiągnęły wynik 81 proc. w stosunku do ostatniego roku sprzed pandemii.
Najwyższą odwiedzalność w ubiegłym miesiącu zanotowano w sobotę, 18-go września. W ciągu jednego dnia średnio każdą galerię handlową odwiedziło wtedy prawie 17 tysięcy osób, co daje wynik wyższy o 13,5 proc. niż w analogicznym dniu – trzeciej sobocie września 2020 roku. Podobnie, jak w dwóch poprzednich latach, we wrześniu nie było niedzieli handlowej.
Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym blisko 200 firm działających w branży miejsc handlu i usług.
REKLAMA
PR24, akg
REKLAMA