Marki luksusowe poradzą sobie lepiej od konkurencji. Zobacz przewidywania analityków
Na globalnym rynku towarów luksusowych sprzedaż wzrośnie o 9 proc. w 2022 r. - przewiduje bank inwestycyjny Goldman Sachs. Zdaniem analityków megamarki będą sobie radzić lepiej od konkurencji w takich kategoriach, jak galanteria skórzana, biżuteria czy zegarki.
2021-12-10, 14:37
Analitycy Goldman Sachs (GS) szacują w najnowszym raporcie, że "w 2022 r. sprzedaż na globalnym rynku towarów luksusowych wzrośnie o 9 proc., co oznacza poziom o 4 proc. wyższy niż w 2019 r.".
Megamarki radzą sobie dobrze
Przyznano, że choć komentarze przedstawicieli spółek i wskaźniki makroekonomiczne potwierdzają, że popyt w czwartym kwartale 2021 r. utrzymuje się na solidnym poziomie, "dynamika kluczowych dla sektora czynników wzrostu maleje, zwłaszcza w Chinach".
GS uważa, że megamarki w kategoriach takich jak galanteria skórzana, biżuteria, czy zegarki będą sobie radzić lepiej od konkurencji. Wskazano na marki, "mające siłę finansową, by wspierać przyszły wzrost - m.in. LVMH, Prada, Burberry, Swatch.
Pandemia nie zaszkodziła
Początkowo pandemia koronawirusa na pewien czas wstrzymała popyt na towary luksusowe, jednak już na początku tego roku można było zobaczyć odwrócenie tego trendu, a w pierwszym kwartale obecnego roku klienci znowu zaczęli kupować towary z najwyższej półki.
Głównym rynkiem dóbr luksusowych od lat pozostają Chiny, gdzie dominują takie marki jak: Chanel, Gucci, Hermès, Dior i Louis Vuitton.
Nowy trend na rynku towarów z najwyższej półki
Dość nowym trendem jest rosnący dynamicznie na świecie rynek dóbr luksusowych sprzedawanych na rynku wtórnym. Eksperci tego segmentu rynku komentują, że coraz częściej dobra luksusowe są traktowane jako rodzaj inwestycji.
REKLAMA
W tym roku rynek luksusowych towarów może osiągnąć rekordową wartość prawie 300 mld euro.
Polskie Radio 24, akg
REKLAMA