"Najlepsze wyniki osiągnęły usługi i gastronomia". Rosną obroty w centrach handlowych
W kwietniu tego roku obroty najemców centr handlowych były o 9 proc. wyższe liczone rok do roku - podała Polska Rada Centrów Handlowych. W tym czasie frekwencja wzrosła o 2,6 proc. rdr - dodano.
2023-06-28, 15:00
Jak poinformowano w informacji prasowej, kwiecień był pierwszym miesiącem w tym roku, gdzie wyniki można porównać do analogicznego miesiąca z 2022 r., bez korekt wynikających z ograniczeń pandemicznych w centrach handlowych.
Zniesienie ograniczeń skutkowało wzrostem obrotów
Przypomniano, że takie ograniczenia obowiązywały w pierwszym kwartale 2022 r. i dotyczyły limitów osób w sklepach i restauracjach (do marca 2022 r.) oraz obowiązku noszenia maseczek (do kwietnia 2022 r.). Jak dodano, ich zniesienie skutkowało wzrostem obrotów w kwietniu 2022 r. o 13,4 proc. wobec kwietnia 2019 r.
- Obroty najemców prowadzących działalność w centrach handlowych w kwietniu 2023 r. wzrosły o 9 proc. w porównaniu do kwietnia 2022 r., a odwiedzalność była o 2,6 proc. wyższa od tej sprzed roku - przekazał, cytowany w informacji prasowej, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych Krzysztof Poznański.
Według PRCH obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. W największych galeriach, czyli powyżej 60 tys. m kw. GLA (gross leasable area, powierzchnia najmu brutto) obroty wzrosły o 9,4 proc. Obiekty między 40-60 tys. m kw. GLA notowały wzrosty o 8,6 proc., średnie (20-40 tys. m kw. GLA) o 7,1 proc,, a najmniejsze (5-20 tys. m kw. GLA) - o 12 proc.
Usługi i gastronomia na czele
W podziale na kategorie, najlepsze wyniki w kwietniu rdr, ze wzrostem o 30 proc., osiągnęły usługi, następnie gastronomia - o 17,8 proc., oraz moda - wzrost o 10,2 proc. w stosunku do kwietnia 2022 r.
Odwiedzalność centrów handlowych (PRCH Footfall Density Index), mierzona liczbą klientów na 1 m kw. powierzchni najmu, w kwietniu 2023 r. była o 2,6 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Polska Rada Centrów Handlowych jest stowarzyszeniem not-for-profit, zrzeszającym ponad 200 członków działających w branży miejsc handlu i usług.
- Czy rośnie optymizm konsumentów? Znamy wyniki badania firmy ARC Rynek i Opinia
- Klienci wrócili, wzrosły obroty. Znamy najnowsze dane o sprzedaży w centrach handlowych
PAP/IAR/PR24/akg
REKLAMA