Premiera najszybszego jednosilnikowego odrzutowca na świecie. Sensacja Dubai Airshow pochodzi z Polski
Nowy bezzałogowy model najszybszego jednosilnikowego odrzutowca dyspozycyjnego na świecie Flaris Lar 1 - SINYAR UCAV został zaprezentowany na targach lotniczych Dubai Airshow 2023 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Maszynę opracowano w Polsce z udziałem kapitału i technologii z ZEA.
2023-11-15, 14:20
Polska spółka Flaris sprzedała 50 proc. udziałów EDGE Group ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, która inwestuje w technologie nowych generacji potrzebne przy budowie dronów bojowych.
Obie firmy utworzyły spółkę joint venture, aby przekształcić załogowy statek powietrzny Flaris w system bezzałogowy i wprowadzić innowacyjne technologie komercyjne w przemyśle obronnym.
Zaawansowane technologie
Sam samolot i jego nowa bezzałogowa wersji są obecnie prezentowane podczas Dubai Airshow 2023, które potrwa do 17 listopada.
REKLAMA
Przedstawiciele obu firm planują konwersję załogowego statku powietrznego Flaris na model bezzałogowy, w celu zaspokojenia potrzeb różnych armii w szybkie drony o dużym zasięgu.
- Połączenie sił z EDGE stanowi kamień milowy dla Flaris i podkreśla nasze wspólne zaangażowanie w doskonałość inżynieryjną i innowacje. Planowane przez nich zmiany, dotyczą lotów autonomicznych i zaawansowanej technologii silników - powiedział Rafał Ładziński, dyrektor generalny Flaris.
- Włączenie możliwości inżynieryjnych Flaris i szerokiej gamy odrzutowców do naszego ekosystemu to strategiczne posunięcie dla EDGE, które zaznaczy naszą ekspansję w kierunku produkcji silników odrzutowych i zaawansowanych technologii lotniczych, a także zwiększy znaczącą wartość w naszym portfolio zaawansowanych technologii - stwierdził Mansour AlMulla, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny EDGE Group.
Flaris Lar 1 jest najbardziej ekonomicznym na świecie i najmniejszym dyspozycyjnym samolotem pasażerskim opracowanym w Polsce, który tworzy nową klasę High Speed Presonal Jet (HPJ). To jednosilnikowy samolot odrzutowy o kompozytowej konstrukcji, zaprezentowany i oblatany po raz pierwszy w naszym kraju, w roku 2015.
REKLAMA
Nowy samolot łączy przeciwstawne cechy: łatwość pilotażu właściwą samolotom ultralekkim z osiągami odrzutowca: prędkością i zasięgiem. Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
REKLAMA
PolskieRadio24.pl/ IAR/ PAP
REKLAMA