Trasa S17 będzie dłuższa. GDDKiA wybrała wykonawców prac
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S17 między Zamościem a Hrebennem. Ich łączna długość, to prawie 40 kilometrów
2022-08-24, 14:33
W sumie na trzy ogłoszone postępowania wpłynęło 26 ofert. Dla odcinków Zamość Wschód - Zamość Południe (ok. 12,5 km) oraz Tomaszów Lubelski - Hrebenne (17,5 km) wybrane zostały oferty firmy Budimex, których wartość wynosi odpowiednio ok. 440,6 mln zł i ok. 598,2 mln zł.
W przypadku odcinka Zamość Południe - Tomaszów Lubelski (ok. 18,5 km) najkorzystniejszą ofertę, opiewającą na ok. 822,4 mln zł, złożyła firma Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret. Wybrane oferty mieszczą się w naszych szacunkach kosztorysowych. Budżet na realizację trzech odcinków S17 wynosił ok. 1,95 mld zł, a suma z wybranych ofert to ok. 1,86 mld zł.
Na ocenę ofert największy wpływ miała cena, ale także przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze oraz termin realizacji kontraktu.
Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołań. Jeśli ich nie będzie, dokumentacja przetargowa trafi do standardowej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Po jej zakończeniu i przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy GDDKiA będzie mogła podpisać kontrakty z wykonawcami, co planowane jest w IV kwartale tego roku.
REKLAMA
Szczegóły inwestycji
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym - dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi. Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
Odcinek Zamość Wschód - Zamość Południe rozpocznie się węzłem drogowym, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce.
Odcinek Zamość Południe - Tomaszów Lubelski przebiegać będzie wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17 po jej wschodniej stronie. Za węzłem Zamość Południe nowa trasa ominie las w Księżostanach, a następnie zbliży się do drogi krajowej 17. W ramach inwestycji powstanie między innymi węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa, a także para Miejsc Obsługi Podróżnych Krynice. Za Tarnawatką trasa przebiegać będzie w korytarzu obecnej DK17 i zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, gdzie połączy się obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego, która jest w eksploatacji (udostępniona została pierwsza nitka, trwa budowa drugiej).
Odcinek Tomaszów Lubelski – Hrebenne rozpoczyna się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przecina obecną drogę krajową i przebiega po jej zachodniej stronie. Omija Lubyczę Królewską i dalej przebiega w korytarzu obecnej DK17. Zakończenie odcinka zaplanowano na włączeniu do istniejącej obwodnicy Hrebennego.
REKLAMA
S17 to część dłuższej trasy
Droga ekspresowa S17 na odcinku Piaski - Hrebenne jest elementem ciągu drogowego S17 Warszawa - Lublin - Zamość - Tomaszów Lubelski – Hrebenne - granica państwa, który zlokalizowany jest w sieci dróg międzynarodowych i oznaczony jako E372. Trasa liczyć będzie 124 km i powstanie w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014 – 2023.
- Drugie życie bramownic pozostałych po viaTOLL. Znajdą zastosowanie przy rozbudowie sieci 5G
- "Ułatwi gminom i powiatom przebudowę i remont dróg". Sejm znowelizował przepisy
- Inwestycje drogowe w Małopolsce. Dwa projekty otrzymają wsparcie z rządowego programu budowy dróg
IAR/Aleksander Pszoniak/PR24.pl/mk
REKLAMA