Grupa Orlen rozpoczęła rebranding. Trwa włączanie stacji Lotosu do sieci sprzedaży

Koncern z Płocka podkreślił, że w ramach połączenia obu firm sieć Grupy Orlen w Polsce powiększy się do ponad 1900 stacji, a za granicą do blisko 1300 obiektów.

2022-10-04, 17:10

Grupa Orlen rozpoczęła rebranding. Trwa włączanie stacji Lotosu do sieci sprzedaży
Pod marką Orlen działa już siedem zmodernizowanych stacji, m.in. w Rybniku, Koninie i Turku. Foto: Twitter/PKN Orlen

Informując we wtorek o rebrandingu stacji paliw Lotos, PKN Orlen wyjaśnił, że na nowo włączonych do sieci obiektach pojawiła się już wizualizacja Orlen oraz uruchomiono systemy informatyczne umożliwiające dokonywanie płatności, korzystanie z kart flotowych czy programu VITAY. Koncern zapowiedział też, że w pozapaliwowej ofercie sprzedażowej docelowo wprowadzany będzie asortyment typowy dla stacji Orlen z gastronomicznym formatem Stop Cafe.

"Grupa Orlen rozpoczęła proces rebrandingu i włączania stacji paliw Lotos do swojej sieci sprzedaży. W ramach połączenia obu firm sieć Grupy Orlen w Polsce powiększy się do ponad 1900 stacji, a na rynkach zagranicznych do blisko 1300 obiektów" - przekazał PKN Orlen.

Pierwsze stacje pod marką Orlen

Spółka zaznaczyła, że pod marką Orlen działa już siedem zmodernizowanych stacji, m.in. w Rybniku, Koninie i Turku.

- Dzięki połączeniu z Grupą Lotos nie tylko wchodzimy do grona największych sieci na Węgrzech i Słowacji, ale także umacniamy pozycję na polskim rynku - powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w informacji koncernu.

REKLAMA

Przypomniał zarazem, że zgodnie z przyjętą strategią do 2030 r. Grupa Orlen "chce tworzyć najnowocześniejszą w regionie sieć 3500 stacji paliw i znacząco rozbudowywać sprzedaż pozapaliwową".

- Blisko 100 stacji Lotos, które do stycznia przyszłego roku włączymy do naszej sieci, będzie dostosowywane do naszych najwyższych standardów, tak żeby w pełni odpowiadać na oczekiwania klientów - zadeklarował prezes PKN Orlen.

Silna pozycja na rynku

Koncern zwrócił uwagę, że prowadzone przez Grupę Orlen akwizycje stacji paliw wzmacniają jego pozycję konkurencyjną w Europie Środkowo-Wschodniej.

- W ramach realizacji środków zaradczych związanych z połączeniem z Grupą Lotos, Grupa Orlen pozyska od MOL 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 stacji na Słowacji, które uzupełnią istniejącą tam już sieć koncernu - przypomniał PKN Orlen.

REKLAMA

Koncern zapowiedział jednocześnie, że "docelowo wszystkie stacje przejęte od MOL zostaną poddane rebrandingowi i będą funkcjonowały pod marką Orlen".

PKN Orlen podkreślił, że do 2030 r. "Grupa Orlen będzie obecna z ofertą detaliczną na co najmniej sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej z 3,5 tys. stacji pod marką Orlen, a udział stacji zagranicznych w całej sieci sprzedaży ma wzrosnąć z 37 proc. do 45 proc."

Czytaj także:

PAP/IAR/PR24.pl/mk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej