Raport o wakacyjnych promocjach na paliwa. Najmniejszy spadek wizyt na stacjach PKN Orlen

W okresie wakacyjnych promocji wśród paliwowych koncernów najmniejszy spadek liczby wizyt na stacjach zanotował PKN Orlen. Zmniejszyły się one o 0,21 proc., podczas gdy konkurencyjne sieci odnotowały spadek wizyt o prawie 7 proc. - poinformował portal autobaza.pl, powołując się na dane Proxi.cloud.

2022-10-13, 13:56

Raport o wakacyjnych promocjach na paliwa. Najmniejszy spadek wizyt na stacjach PKN Orlen
Najmniejszy spadek liczby wizyt na stacjach zanotował inicjator promocji, czyli PKN Orlen. Foto: PKN Orlen/mat.pras

Portal autobaza.pl poinformował w czwartek, jak wakacyjne promocje cen paliw na stacjach wpłynęły na zachowania klientów.

"Chwilę po rozpoczęciu promocji, częstym widokiem były puste stacje konkurencji i duże kolejki na Orlenach. Oczywiście niedługo później wszystkie koncerny wprowadziły własną, specjalną ofertę, więc rywalizacja się wyrównała" - zwrócił uwagę portal autobaza.pl.

Portal wskazuje, że mimo równych warunków, najmniejszy spadek liczby wizyt na stacjach zanotował inicjator promocji, czyli PKN Orlen, porównując okres po wprowadzeniu promocji do poprzedzającego ten moment.

Stacje Orlenu częściej odwiedzane

"Była to nieznaczna zmiana, zaledwie o -0,21 proc. Pozostałe sieci odczuły to nieco bardziej. Z danych Proxi.cloud cytowanego przez autobazę.pl wynika, że w ich przypadku wizyty spadły "o prawie 7 proc." Firma proxi.cloud mierzy m.in. realny wpływ działań firm na sprzedaż.

"Żadna stacja znacząco nie zyskała, a jedynie ograniczyła ubytek klientów" - podkreśla portal autobaza.pl.

Portal autobaza.pl. zwraca uwagę, że po ogłoszeniu przez PKN Orlen wakacyjnych obniżek "wśród kierowców zapanowała niemała euforia".

"Jednak po szybkim przeliczeniu warunków promocji entuzjazm nieco osłabł. Na jednym tankowaniu można było zaoszczędzić maksymalnie 15 zł. Często otrzymana zniżka była równowartością napoju czy małej przekąski, z których znane są stacje paliw" - dodano.

Portal autobaza.pl zauważył, że w czerwcu 2021 r. litr paliwa Eu 95 kosztował 5,50 zł, w czerwcu 2022 r. było to 7,95 zł.

"Tankując 50 litrów w poprzednim roku płaciliśmy 275 zł za pełny bak, a w obecnym aż 397,50 zł. Nawet po uwzględnieniu wakacyjnej promocji finalna cena to 385,50 zł, co daje ponad 110 zł więcej w porównaniu rok do roku. To wzrost o 40 proc." - wyliczył portal autobaza.pl

Serwisu autobaza.pl od 20 lat dostarcza klientom danych dotyczących przeszłości pojazdu. Firma informuje, że "autobaza.pl stanowi największą, niezależną bazę danych VIN z historią pojazdów dostępną na rynku europejskim. Działalność firmy ma realny wpływ na jakość pojazdów oferowanych na rynku wtórnym w Polsce". 

REKLAMA

Trwa rebranding stacji Lotosu

"Grupa Orlen rozpoczęła proces rebrandingu i włączania stacji paliw Lotos do swojej sieci sprzedaży. W ramach połączenia obu firm sieć Grupy Orlen w Polsce powiększy się do ponad 1900 stacji, a na rynkach zagranicznych do blisko 1300 obiektów" - przekazał PKN Orlen na początku października.

Koncern zwrócił uwagę, że prowadzone przez Grupę Orlen akwizycje stacji paliw wzmacniają jego pozycję konkurencyjną w Europie Środkowo-Wschodniej.

- W ramach realizacji środków zaradczych związanych z połączeniem z Grupą Lotos, Grupa Orlen pozyska od MOL 144 stacje paliw na Węgrzech oraz 41 stacji na Słowacji, które uzupełnią istniejącą tam już sieć koncernu - przypomniał PKN Orlen.

Czytaj także:

PAP/IAR/PR24.pl/mk/kor

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej