PKN Orlen wykorzystuje wideoboty. Uruchomił pilotażowy projekt na 200 stacjach paliw
PKN Orlen, w ramach programu Orlen Skylight Akcelerator, uruchomił usługę wirtualnego wideobot’a. Pomaga on klientom odwiedzającym stacje paliw koncernu i zachęca do aktywacji programu lojalnościowego "Mikroflota".
2022-07-15, 12:02
Projekt będzie realizowany na 200 stacjach paliw Orlen do końca sierpnia.
W ramach tej nowej usługi "komunikacja z klientami na stacjach paliw koncernu prowadzona jest z interaktywnymi wideoasystentami", a w ich rolę wcielają się znani sportowcy: lekkoatletka Justyna Święty–Ersetic oraz kierowca rajdowy Mikołaj "Miko" Marczyk.
Projekt powstał w ramach Orlen Skylight Akcelerator
PKN Orlen zaznaczył, iż pilotażowy projekt wirtualnego wideobot’a został wdrożony w programu akceleracyjnego dla startupów Orlen Skylight Akcelerator. "Rozwiązanie pomaga i zachęca klientów, odwiedzających stacje paliw Orlen do aktywacji programu +Mikroflota+. Projekt będzie realizowany na 200 wybranych stacjach paliw Orlen w całej Polsce i potrwa do 31 sierpnia 2022 r." - podał koncern.
Program akceleracyjny Orlen Skylight Accelerator działa już prawie rok i jak dotąd zrealizowano cztery rundy naboru, w ramach których wpłynęło ok. 260 aplikacji od startupów z Polski i zagranicy - spółki miały możliwość odpowiedzenia na prawie 70 wyzwań technologicznych w takich obszarach jak sprzedaż detaliczna, logistyka, sprzedaż petrochemiczna czy energetyka.
"W wyniku oceny nadesłanych zgłoszeń, PKN Orlen zdecydował się na uruchomienie 14 wdrożeń pilotażowych" - wyjaśnił koncern.
REKLAMA
Uruchamiając Orlen Skylight Accelerator w lipcu 2021 r., PKN Orlen informował, że planowanych jest łącznie 11 rund akceleracyjnych, zaplanowanych do 2023 r., a budżet całego programu to 4,5 mln zł.
Jak korzystać z wideobota?
Klienci, którzy odwiedzają wybrane do pilotażu stacje paliw PKN Orlen po zeskanowaniu QR kodu, umieszczonego m.in. przy kasach, na lustrach, w przestrzeni Stop Cafe są automatycznie przekierowywani na stronę internetową www.mikroflota.orlen.pl.
"Interaktywny wideobot jest inteligentną aplikacją, która w automatyczny sposób dopasowuje treści wideo do potrzeb klientów stacji paliw, usprawniając proces aplikacyjny do programu "Mikroflota" - przekazał PKN Orlen.
Według koncernu "wykorzystanie formatu interaktywnego wideo do komunikacji z klientami stacji paliw Orlen jest nowoczesnym kanałem marketingowym i biznesowym, umożliwiającym łatwiejsze i szybsze dotarcie do odbiorców treści".
"Dzięki interakcji z botem klient zyskuje m.in. informacje o korzyściach wynikających z uczestnictwa w programie +Mikroflota+ oraz wsparcie w prawidłowym wypełnieniu formularza kontaktowego" - podkreślono w informacji.
REKLAMA
Czym jest program "Mikroflota"?
PKN Orlen przypomniał, że program "Mikroflota" adresowany jest głównie do mikroprzedsiębiorstw, umożliwiając bezgotówkowe płatności za paliwo oraz produkty i usługi, przy czym rozwiązanie to oferuje także płatności mobilne w aplikacji mFLOTA oraz zbiorcze fakturowanie - limit zakupowy wynosi 9 tys. zł.
Według koncernu "wykorzystanie formatu interaktywnego wideo do komunikacji z klientami stacji paliw Orlen jest nowoczesnym kanałem marketingowym i biznesowym, umożliwiającym łatwiejsze i szybsze dotarcie do odbiorców treści". "Dzięki interakcji z botem klient zyskuje m.in. informacje o korzyściach wynikających z uczestnictwa w programie +Mikroflota+ oraz wsparcie w prawidłowym wypełnieniu formularza kontaktowego".
PR24/PAP/sw
REKLAMA