Rynek kosmetyczny stawia na jakość i innowacyjność, już nie na niską cenę
Polski rynek kosmetyczny to prawie 100 dużych firm i ponad 300 małych. Ciekawostką naszego rynku jest to, że nawet po wejściu do Polski dużych międzynarodowych koncernów prężnie rozwijają się i radzą sobie nasze rodzimy firmy.
2014-06-23, 14:31
Posłuchaj
Ostatnie 10 lat to pasmo sukcesów, mówi w rozmowie z Elżbietą Mamos, Blanka Chmurzyńska z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. - To doskonałe 10 lat. Rynek w tym okresie urósł o 60 proc.. Odnotowaliśmy trzykrotny wzrost eksportu do krajów Unii Europejskiej. Co więcej, branża kosmetyczna jest bardzo szczególna w Polsce. Na rynku współistnieją koncerny zagraniczne i rodzime firmy – wyjaśnia specjalistka.
Rynek rośnie
Wartość polskiego rynku kosmetycznego wynosi obecnie 14 mld zł, 10 lat temu obroty sięgały 8 mld zł. Eksport do krajów UE wzrósł zaś trzykrotnie z 2003 1,2 mld zł do 3,8 mln zł w 2013 roku. Najwięcej polskich kosmetyków trafia do Rosji i krajów postsowieckich. Dużymi odbiorcami naszych produktów są także Niemcy i Wielka Brytania. Te kierunki są stałe od lat. Problemem są zaś hermetyczne rynki Starej Europy, takie jak na przykład Francja.
Stawiamy na jakość i innowacyjność
Do tej pory największym atutem polskich produktów była dobra jakość i niska cena. – Teraz chcemy to zmienić. - Stawiamy na jakość i innowacyjność, a nie koniecznie cenę – mówi Blanka Chmurzyńska z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Polskie kosmetyki można znaleźć w 122 krajów świata.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, abo
REKLAMA