Sprzedaż bezpośrednią w Polsce ominął kryzys

Sprzedaż bezpośrednia w Polsce ma się dobrze. Po okresie spowolnienia coraz wyraźniej rosną przychody firm z tego sektora.

2014-07-08, 13:00

Sprzedaż bezpośrednią w Polsce ominął kryzys
. Foto: sxc.hu/cc

Posłuchaj

Dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Mirosław Luboń o wpływie kryzysu na branżę (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Mirosław Luboń powiedział, że w 2013 roku przychody branży urosły o 4 procent, a bieżący rok zapowiada się jeszcze lepiej.

Najczęściej w ten sposób kupujemy kosmetyki

Luboń zaznaczył, że spowolnienie, jakie wystąpiło w 2012 roku, w mniejszym stopniu odczuły firmy zajmujące się dystrybucją drobnego i tańszego asortymentu, na przykład kosmetyków. Te są równocześnie zdecydowanym liderem produktów kupowanych w kanale sprzedaży bezpośredniej. Według najnowszych danych, kupuje je aż 77 procent klientów tego sektora. Co trzeci konsument kupuje chemię gospodarczą i środki czystości, a co piąty naczynia kuchenne.

Wartość sektora w 2014 roku to blisko 3 mld zł

Robienie jakichkolwiek zakupów w systemie sprzedaży bezpośredniej deklaruje blisko dwie trzecie kobiet i ponad połowa mężczyzn. Wartość sprzedaży całego sektora w 2014 roku zbliży się do 3 miliardów złotych. Liczba osób współpracujących z przedsiębiorstwami sprzedaży bezpośredniej sięga 900 tysięcy.

Sprzedaż bezpośrednia: Można zarobić 500 zł albo 10 tys. zł >>>

IAR, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej