Prezes Carrefoura zdradza najnowszą strategię ekspansji w Polsce
- Nasza długoterminowa strategia, którą realizujemy, ma opierać się na jakości naszej oferty. Jakość i szeroki wybór jest jednym z naszych najważniejszych priorytetów. Naszym celem jest bycie numerem jeden w Polsce, jeśli chodzi o ofertę spożywczą - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Guillaume de Colonges, nowy prezes Carrefour Polska.
2014-07-23, 14:39
Carrefour ma aspiracje, żeby zapewniać najszerszą ofertę, jak również być liderem w takich kategoriach, jak wędliny, wino i produkty piekarnicze. Sieć stawia także na import wyselekcjonowanych produktów z innych krajów. To kolejny ważny element strategii francuskiego detalisty.
Carrefour planuje decentralizację
- W Polsce mamy ponad 600 sklepów i jesteśmy obecni w 3 formatach, dzięki czemu możemy w pełni realizować nasz podstawowy cel, czyli zaspokoić potrzeby i oczekiwania wszystkich klientów. W kontekście zarządzania bardzo ważne jest, żeby przekazać odpowiedzialność za zarządzanie poszczególnymi sklepami ich dyrektorom, czyli w większym stopniu zdecentralizować zarządzanie siecią sklepów. To oni są „właścicielami" sklepów, to oni wiedzą i widzą najlepiej, czego oczekuje lokalny klient, jakie produkty trzeba mu dostarczyć. Ta decentralizacja jest niezwykle ważna w kontekście nowej strategii - podkreśla prezes sieci.
Lokalna strategia
Polski oddział Carrefoura planuje inwestować w te formaty, które mają największy potencjał rozwoju i dobrze sobie radzą na rynku, jak supermarkety czy sklepy convenience. Sieć będzie dopasowywać swoją strategię do poszczególnych miast, a nawet dzielnic.
De Colonges zauważa, że w zakresie rozwijania różnych formatów sklepów, strategia Carrefoura w Polsce uległa przeobrażeniu. - Chcę podkreślić zmianę w koncepcji naszej ekspansji w Polsce. Nie chcemy w każdym, kolejnym mieście otwierać kolejnych takich samych hipermarketów, supermarketów czy sklepów osiedlowych. Nie chcemy mieć już jednego modelu sklepu dla wszystkich miast - zdradza.
REKLAMA
Cel to potrzeby klienta
Jak dodaje, Carrefour Polska pracuje nad projektem klastrów dla poszczególnych formatów, tak aby w każdym mieście, każdy format miał swój klaster, w ramach którego będą wdrażane dopasowane formy sprzedaży i budowania oferty. Zdaniem prezesa sieci, dzięki temu Carrefour zyska olbrzymie możliwości oferowania jak najlepszej oferty i odpowiadania na potrzeby klientów.
REKLAMA