Na wakacjach uważajmy na pokazy sprzedaży w hotelach
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej przestrzega przed firmami oferującymi swoje produkty na pokazach organizowanych w hotelach czy sanatoriach.
2014-08-03, 13:00
Posłuchaj
Jest pewna grupa spółek, które w ten sposób starają się wykorzystać, szczególnie osoby starsze - powiedział dyrektor generalny PSSB Mirosław Luboń. Zauważył, że podpisywane w takich okolicznościach umowy są najczęściej niekorzystne dla konsumenta i zawierają niedozwolone klauzule.
Oszuści szkodzą całej branży
Tego typu działania szkodzą całemu sektorowi sprzedaży bezpośredniej, dlatego Stowarzyszenie wystąpiło zarówno do instytucji wynajmujących pomieszczenia, jak i banków kredytujących tego typu przedsiębiorstwa o ich lepszą weryfikację - poinformował Mirosław Luboń. Stwierdził on, że odzew jest spory. Wyraził nadzieję, że dzięki temu uda się ograniczyć ten proceder.
Jak banki i hotele wspierają sprytny handel na pokazach >>>
Siedlecka rzeczniczka praw konsumentów Grażyna Gadomska-Krawczun potwierdza - organizatorzy tego typu pokazów często żerują na niewiedzy lub naiwności konsumentów. Nierzadko oferowane są tam produkty, które możemy kupić w zwykłych sklepach nawet kilkakrotnie taniej niż na pokazie.
Prawo odstąpienia od umowy
Rzeczniczka przypomina, że od każdej umowy zawartej w ramach sprzedaży bezpośredniej możemy odstąpić w ciągu 10 dni nie ponosząc żadnych konsekwencji. Także wówczas, gdy jednocześnie z zakupem podpisaliśmy umowę kredytową. Rzeczniczka dodaje, że nawet jeśli sprzedający zastrzegł w umowie niemożność odstąpienia od transakcji, to taka klauzula jest nieważna.
IAR, awi
REKLAMA
REKLAMA