Polacy latem chętnie korzystają z usług biur podróży. Jakie mają prawa?

60 procent Polaków decyduje się latem na wykupienie wycieczki, wczasów lub obozu dla dziecka przez biuro podróży.

2014-08-05, 11:50

Polacy latem chętnie korzystają z usług biur podróży. Jakie mają prawa?
Wakacje. Foto: Glow Images/East News

Wybierając takie rozwiązanie, powinniśmy jednak pamiętać, o bardzo dokładnym przeczytaniu umowy, którą zamierzamy podpisać - przypomina Katarzyna Kielar z Wojewódzkiej Inspekcji Handlowej w Katowicach. Jak mówi, umowy są szczegółowo skonstruowane, mają wiele paragrafów, stąd ważne, by nie spieszyć się przy podpisywaniu dokumentu.

Na reklamację mamy 30 dni

Polacy najczęściej składają reklamację w sprawie opóźnienia samolotu, gorszego niż w umowie standard hotelu, a także skrócenia czasu wyjazdu. Katarzyna Kielar przypomina, że czas, w jakim możemy złożyć reklamację nieudanego wyjazdu, jest ściśle określony. To zawsze 30 dni - mówi. Jak zaznacza, tryb złożenia reklamacji powinien być również opisany w umowie. Jest taki dokument jak tabela frankfurcka, honorowany przez biura podróży, w którym jest procentowo ustalone, czego można się domagać od biura podróży, np. za to, że nasza umowa nie doszła do skutku lub jest nienależycie wypełniana - dodaje Katarzyna Kielar.

Każda forma wyjazdu może podlegać reklamacji

Reklamować możemy każdą ofertę wyjazdu, nawet wykupionego na tzw. ostatnią chwilę lub w przedsprzedaży, jeśli tylko operator nie dopełnił warunków zawartej z nami umowy.

Pamiętajmy też, że cena ustalona w umowie może być podwyższona maksymalnie 20 dni przed datą naszego wyjazdu.

Jak przed wakacyjnym wyjazdem sprawdzić biuro podróży? >>>

IAR, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej