Polacy skarżą się na jakość obsługi klienta w bankach
W I połowie 2014 roku do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego wpłynęło ponad pięć tysięcy skarg od klientów. Jest to spadek o 7 proc. w porównaniu z 2013 rokiem. Jednak aż 53 proc. wszystkich zastrzeżeń dotyczyło banków.
2014-09-04, 12:16
Posłuchaj
- Najwięcej skarg do Komisji Nadzoru Finansowego wpływa na sektor bankowy i ubezpieczeniowy. W poprzednich badanych okresach rzeczywiście więcej skarg wpływało na zakłady ubezpieczeń. Warto jednak podkreślić, że sytuacja się zmieniała w poszczególnych latach – uważa Maciej Krzysztoszek z KNF – Ubiegły rok był wyjątkowy pod względem skarg na zakłady ubezpieczeń ze względu na produkty strukturyzowane, które pojawiły się na masową skalę na rynku, chodzi m.in. o polisy ubezpieczeniowe o charakterze inwestycyjnym, czyli tzw. "polisolokaty”.
Niska jakość obsługi
Skargi na sektor bankowy najczęściej dotyczyły jakości obsługi klienta. - Konsumenci sygnalizowali także nierzetelnie informowanie o produkcie, problemy z prowadzeniem rachunków bankowych, część skarg dotyczyło także udzielonych kredytów i pożyczek, w tym także hipnotycznych – dodaje rozmówca.
Trochę rzadziej skarżymy się na zakłady ubezpieczeniowe. W tym sektorze skargi dotyczą przede wszystkim wysokości odszkodowań, opieszałości lub odmowy wypłaty.
Elżbieta Szczerbak, abo
REKLAMA
REKLAMA