Polacy nie chcą pić soków z koncentratu. Powód? Moda na zdrową żywność

Wzrostem sprzedaży cieszą się wyłącznie ci producenci, którzy postawili na soki nie z koncentratu. To kategoria z potencjałem - informuje "Puls Biznesu".

2014-10-20, 08:39

Polacy nie chcą pić soków z koncentratu. Powód? Moda na zdrową żywność
. Foto: fot. SXC

Tylko soki z kategorii "nie z koncentratu" mogą liczyć na łaskawość polskich konsumentów. Jak wynika z raportu za 2013 r. opublikowanego przez European Fruit Juice Association, to jedyny segment rynku soków, który nie odnotował spadku.
- Jest to trend widoczny w krajach bardziej rozwiniętych od dawna, więc mogliśmy się spodziewać, że także nasz rynek będzie szedł w kierunku tzw. soków bezpośrednich, a nie odtwarzanych - mówi Julian Pawlak, szef Krajowej Unii Producentów Soków.

Moda na zdrową żywność

Zdaniem Ryszarda Męczyńskiego z Tłoczni Soków Rembowscy, rozwojowi niszy sprzyja rosnąca świadomość konsumentów i moda na żywność naturalną. - W tym roku, w związku z rosyjskim embargiem, soki dodatkowo zachęcają ceną. Być może klienci, którzy je teraz polubią, będą po nie sięgać również wtedy, gdy będą droższe - mówi Ryszard Męczyński.
Według Juliana Pawlaka, obecnie produkcją soków nie z koncentratu zajmują się w większości mniejsi gracze, bo więksi - ze względu na ogólnopolską dystrybucję - potrzebują wyrobów o większej trwałości. Powoli jednak wchodzą w ten segment.

PAP, abo

Polecane

Wróć do strony głównej