Marka "Polska" jest warta 602 mld USD, w ciągu roku wzrosła 105 mld USD

2014-12-12, 11:20

Marka "Polska" jest warta 602 mld USD, w ciągu roku wzrosła 105 mld USD
Polska flaga. Foto: Olek Remesz/wikimedia commons

20. miejsce zajęła marka "Polska" w rankingu BrandFinance Nation Brand. W ciągu roku jej wartość wzrosła o 105 mld dolarów do 602 mld dolarów, czyli o 21 proc. - informuje "Puls Biznesu".

Posłuchaj

29.04.14 Michał Lipiński „Marki nie tworzymy jako sztuki dla sztuki. Robimy to w konkretnym celu (…)”
+
Dodaj do playlisty

Na czele rankingu prezentującego wartość krajów jako marek znajdują się, z najwyższą wartością liczoną w bilionach dolarów, USA, Chiny i Niemcy. Na końcu są Zambia, Albania i Jamajka.

Silna marka to przepustka do globalnego handlu. Made in Poland nie jest jeszcze mile widziany

Polska ma w rankingu stabilną pozycję. Bezpośrednio przed nami są z dużą przewagą Szwecja, Hiszpania i Turcja, ale zdecydowanie wyprzedzamy takie tuzy, jak Austria, Arabia Saudyjska i Singapur.
W raporcie uwzględniono 100 krajów.

Dekada w UE: marka Polska

Janusz Piechociński: 20 mln zł na promocję polskiej marki

TVN CNBC/x-news

Dobre, to co polskie

Członkostwo w Unii Europejskiej wpłynęło na rozwój, rewitalizację i promocję polskich miast oraz regionów. Znacząco poprawił się wizerunek naszego kraju.
- Wszelkiego rodzaju rankingi pozycjonują nas na bardzo dobrych miejscach.  Polska jest tym krajem, który ma jedną z największych dynamik. Wszyscy Polacy pracują nad tworzeniem dobrego wizerunku i marki. Zadowoleni obywatele mówią o swoim kraju w samych superlatywach - powiedział Michał Lipiński, dyrektor konkursu Teraz Polska.
Polska oczami turystów
Na dobry wizerunek Polski składa się kilka elementów m.in. nowe drogi czy atrakcyjność polskiego rynku.
- Marki nie tworzymy jako sztuki dla sztuki, tylko w konkretnym celu. Za dobrą markę naszego kraju odpowiedzialni są wszyscy. Zagraniczni goście postrzegają Polskę jako kraj, który warto odwiedzać. W oczach turystów zyskaliśmy po organizacji mistrzostw piłki nożnej w 2012 roku. Marki Polskiej nie da się zbudować, bez dobrze działającej gospodarki - dodał Michał Lipiński.

Silna marka to przepustka do globalnego handlu

Na globalnym rynku zyskują także marki krajowych produktów. I choć zagraniczni konsumenci cenią polskie produkty, to nie zawsze wiedzą o ich pochodzeniu, bo część naszych producentów ukrywa, gdzie wyprodukowano towar.

– To nie przedsiębiorcy ukrywają, że produkty pochodzą z Polski, że zostały tutaj wytworzone, tylko partnerzy biznesowi poza granicami Polski. Ci, którzy kupują polskie produkty proszą polskich dostawców o to, żeby marka która się pojawia była marką europejską. Ponieważ wydaje im się, że polskie produkty na ich rynkach nie są postrzegane dobrze – wyjaśnia Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek z Konfederacji Lewiatan, gość Porannych rozmaitości Jedynki.

Sami musimy dbać o nasze marki

Mówią o tym przedstawiciele i branży odzieżowej, i branży obuwniczej, czy też kosmetycznej. Co prawda, jeśli chodzi o branżę odzieżową, to sytuacja zdecydowanie się poprawia.

Mamy też ogromny eksport mebli, ale są one sprzedawane pod marką nie-polską. Wydaje się jednak, że mamy już bardzo dużo, bardzo dobrych produktów, w dobrej jakości i cenie, i w wielu obszarach te produkty są coraz bardziej innowacyjne.

– Dlatego przedsiębiorcy powinni zacząć wywierać nacisk na swoich partnerów biznesowych, aby część produktów, które sprzedają poza granice jednak „szyldować” marką polską, swoją własną marką, marką polskiego przedsiębiorstwa – zachęca Starczewska-Krzysztoszek.

Puls Biznesu, PR24/Paulina Olak, PAP, Jedynka, mb, abo

Polecane

Wróć do strony głównej