Polscy pracodawcy jak Święty Mikołaj. Tylko nie zawsze trafiają z prezentami
44,4 proc. pracodawców, badanych przez firmy: Benefit Systems oraz HR News zaplanowało świąteczne prezenty dla pracowników.
2014-12-23, 11:10
Posłuchaj
Najczęściej są to bony podarunkowe i paczki. Tymczasem dwie trzecie pracowników przyznało, że wolałoby gotówkę.
Nowe formy obdarowywania
Pojawiają się też nowe formy obdarowywania pracowników. Są to platformy umieszczane w Internecie, wyjaśnia Iwona Grochowska, dyrektor ds. rozwoju produktów w Benefit Systems.
- Są to dość nowatorskie rozwiązania, które dają kompromis pomiędzy oczekiwaniami pracowników, związanymi z wolnym wyborem, a tym, co chcą robić pracodawcy, czyli obdarowywać ich pieniędzmi, ale w sposób kontrolowany. Na tych platformach pracodawcy mogą zasilać portfele pracowników. Z drugiej strony pracownicy dostają szerokie portfolio usług i produktów, w których mogą wybierać. W ten sposób decydują na co chcą przeznaczyć środki, które otrzymali od pracodawców – mówi Iwona Grochowska.
Wśród jakich prezentów można wybierać?
Na tego typu platformach można znaleźć, jak wyjaśnia ekspertka, bogatą ofertę kulturalną, np. otwarte bilety do teatrów, kin, muzeów, na koncerty, sportową, turystyczną, vouchery.
Jak dodaje Iwona Grochowska, tego typu oferta powinna zyskiwać na popularności, bo dla pracodawców jest dużym ułatwieniem logistycznym, a pracownikom daje wolny wybór, jeśli chodzi o świąteczne podarki.
Wyniki badania wskazują na coroczny wzrost wydatków pracodawców na bonusy dla pracowników. Średnia kwota świadczeń pozapłacowych, przyznana na jednego pracownika w 2014 roku to 150 złotych.