Jak zachęcić klienta? Pomogą nowoczesne technologie

- Wszyscy jesteśmy w stanie zaobserwować zmiany, jakie odbywają się w obszarze komunikacji marketingowej. Zjawisko jest dwutorowe - mówi Marcin Stawowczyk prezes zarządu Grow Poland.

2015-04-28, 15:10

Jak zachęcić klienta? Pomogą nowoczesne technologie
. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

- Osoby pracujące w sprzedaży dysponują nowoczesnymi narzędziami związanymi z bazami danych, z informacjami o klientach. Klienci zmienili swoje zachowania. To drugie jest istotniejsze, bo od tego wszystko się zaczyna - mówi Marcin Stawowczyk prezes zarządu Grow Poland /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

- Z jednej strony, osoby pracujące w sprzedaży dysponują w tej chwili nowoczesnymi narzędziami związanymi z bazami danych, z informacjami o klientach. Z drugiej klienci zmienili swoje zachowania. To drugie jest istotniejsze, bo od tego wszystko się zaczyna - mówi gość Polskiego Radia 24.

Więcej informacji dla klienta

Według niego konsument ma w tej chwili inne przyzwyczajenia zakupowe. - Nie tylko wchodzi do sklepów, gdzie szuka czegoś na półce, ale zaczyna szukać w sieci. Dostęp do informacji jest o wiele łatwiejszy. To powoduje, że firmy, które chcą skutecznie sprzedawać muszą zacząć korzystać z nowoczesnych technologii, po to, żeby wyjść naprzeciw konsumentom - twierdzi.

Skuteczny sposób sprzedaży?

Firmy wykorzystują całkiem sporo nowych narzędzi. - Rzeczą, która cieszy się w ostatnim czasie coraz większą popularnością, są narzędzia z obszaru marketing automation, czyli takie, które pozwalają dużo skuteczniej i efektywniej przygotować ofertę spersonalizowaną dla klienta w oparciu o szereg informacji, które sam klient przekazuje - wyjaśnia.

Reklama spersonalizowana

Jak? - Szuka pewnych rzeczy w sieci, interesuje się pewnymi treściami i jeżeli jesteśmy w stanie zastosować pewne rozwiązania technologiczne i dostęp do informacji, wtedy zamiast wysyłać do klienta oferty nietrafione, można je spersonalizować. Ci, którzy takie rozwiązania stosują, mają przewagę nad tymi, którzy tego nie robią - dodaje.

Wpływ nowych technologii na zachowania konsumenckie w sprzedaży jest tematem dzisiejszej konferencji w Warszawie - kolejnym wydarzeniem odbywającej się w ramach konkursu Polish National Sales Awards - skierowanego do działów Sprzedaży i Obsługi Klienta. Rejestracja uczestników VII edycji konkursu trwa  - można się zgłaszać do 15 września 2015 roku.

REKLAMA

Justyna Golonko/mp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej