Getin Noble Bank zapłaci 5,5 mln zł odszkodowania 130 byłym klientom
Getin Noble Bank ma zapłacić ponad 5,5 miliona złotych odszkodowania prawie 130 byłym klientom z województwa kujawsko-pomorskiego. Tak postanowił bydgoski sąd. Wyrok jest nieprawomocny.
2015-04-29, 16:54
Cztery lata temu 134 mieszkańców Kujaw i Pomorza złożyło pozew zbiorowy. Osoby te ulokowały oszczędności w punkcie bankowym prowadzonym przez Grzegorza P. Mężczyzna współpracował z Getin Bankiem na zasadzie franczyzy. Później placówki P. zniknęły razem z pieniędzmi.
Brak należytej kontroli nad agentem
Sędzia Wojciech Rybarczyk w uzasadnieniu wyroku podkreślił, że Bank nie sprawował należytej kontroli nad agentem. Jak mówił, istniał "wyraźny związek funkcjonalny między zadaniami, które realizował Grzegorz P. a całą sprawą". Sędzia dodał, że sprawca wykorzystywał fakt współpracy z Getin Bankiem, a także zdobywane dzięki temu informacje na temat klientów. Swoje rzekomo korzystne propozycje składał zwłaszcza tym, którym kończyły się lokaty.
Bank rozważy odwołanie
Pełnomocnik banku mecenas Paweł Fons powiedział, że Bank rozważy odwołanie. W najbliższym czasie zostanie złożony wniosek o wydanie pisemnego uzasadnienia wyroku. Po jego analizie zapadnie decyzja o ewentualnej apelacji.
Grzegorz P. miał cztery agencje: w Sępólnie Krajeńskim, Więcborku, Nakle i Żninie. Jak się okazało, klienci na wysoki procent nie składali pieniędzy na lokatach w Getin Banku, ale w firmie Grzegorza P. "Duo Express".
Mężczyzna został oskarżony i skazany na 5 lat więzienia. Od ponad dwustu klientów w latach 2009-2010 wyłudził prawie 9 mln zł. 134 pokrzywdzonych osób domagało się odszkodowania, bo Grzegorz P. działał pod szyldem banku.
Proces trwał kilka lat.
IAR, awi
REKLAMA