Polski gigant spożywczy kupuje wicelidera rynku wody mineralnej w Rumunii

Grupa Maspex Wadowice zawarła wstępną umowę na zakup Spółki Rio Bucovina, do której należy 10 proc. rynku wody w Rumunii, co daje jej pozycję wicelidera pod względem udziałów ilościowych. Do sfinalizowania transakcji wymagana jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Rumunii.

2015-08-17, 15:48

Polski gigant spożywczy kupuje wicelidera rynku wody mineralnej w Rumunii
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay.com

Grupa Maspex Wadowice zawarła wstępną umowę na zakup spółki Rio Bucovina. Umowa dotyczy zakupu trzech zakładów produkcyjnych w miejscowościach: Vatra Dornei, Timisoara, Giurgiu oraz m.in. znanej marki Bucovina.

Rio Bucovina to jeden z największych producentów naturalnych wód mineralnych na rynku rumuńskim. Według danych AC Nielsen, Bucovina pod kątem udziałów ilościowych, to drugi gracz na rumuńskim rynku wody, do której należy prawie 10 proc. rynku (dane za kwiecień-maj 2015). Woda Bucovina pochodzi ze złóż podziemnych znajdujących się w strefie rezerwatu przyrody, które są odizolowane od jakiejkolwiek działalności człowieka. Naturalna woda mineralna Bukowiny posiada certyfikat Instytutu Matki i Dziecka Rusescu (IMCC) do stosowania w żywności dla niemowląt i małych dzieci.

18. przejęcie Grupy Maspex Wadowice i 3. na rynku rumuńskim

Będzie to 18. przejęcie Grupy Maspex Wadowice i 3. na rynku rumuńskim. W 2007 roku rumuńska spółka Maspeksu zakupiła markę Arnos, wiodącego producenta makaronów, a w 2013 roku marki Salatini i Capollini - najstarsze znaki towarowe w segmencie krakersów i precli i zdecydowani liderzy, do których należy 1/3 rynku krakersów i ok. 20 proc. rynku precli.

Rumunia jest dla Maspeksu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem, zarówno jeżeli chodzi o obroty, poniesione inwestycje, jak i siłę nabywczą, co z punktu widzenia producentów  produktów spożywczych jest bardzo ważne. Obecnie Maspex to znany w tym kraju producent produktów instant, soków, nektarów i napojów, makaronów oraz krakersów i precli. Spółka pojawiła się  w Rumunii w 1996 roku i obecnie jest jednym z największych polskich inwestorów w tym kraju. Produkty takie jak: soki marchwiowe Tedi (Kubuś), soki i nektary Tymbark, czekolada na gorąco i cappuccino La Festa (La Festa jest synonimem cappuccino w Rumunii), herbatki rozpuszczalne Ekland, śmietanki do kawy Coffeeta, krakersy i precle Salatini, to zdecydowani liderzy na tych rynkach. 

REKLAMA

- W Rumunii mamy bardzo mocną pozycję w segmencie produktów instant z markami: La Festa i Ekland, na rynku soków, nektarów i napojów z brandami: Tedi (Kubuś) i Tymbark oraz w kategorii krakersów i precli z marką Salatini.  W rynku wody do tej pory nas nie było, a jest to kategoria, która rośnie. Obecnie, segment wód mineralnych stanowi już 50% rynku napojów bezalkoholowych w tym kraju. Marka Bucovina znacznie zwiększy naszą konkurencyjność i umocni pozycję naszej firmy na rynku rumuńskim. Konsumpcja wody w Rumunii jest jeszcze na niższym poziomie, niż w innych krajach Europejskich, co z pewnością daje perspektywy do dalszego rozwoju – powiedział Krzysztof Pawiński, prezes grupy Maspex.

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej