Dobre wzornictwo przemysłowe się opłaca

Finowie i Włosi zrobili ze swojego wzornictwa przemysłowego znakomitą markę i dobry biznes. Polscy projektanci także mają się czym pochwalić.

2015-09-28, 12:27

Dobre wzornictwo przemysłowe się opłaca
Meble Young Users/projekt Marty Krupińskiej . Foto: materiały promocyjne/meble VOX

Posłuchaj

O wzornictwie przemysłowym w Porannych rozmaitościach radiowej Jedynki mówi Bożena Gargas dyrektor Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Niestety dotychczas nie wszyscy producenci rozumieją, że wzornictwo to po prostu dobra inwestycja.

Teraz to się powinno zmienić uważa Bożena Gargas dyrektor Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. - Wzornictwo przemysłowe to jest przemysł, nawet ciężki. Wzornictwo przemysłowe mamy w przemyśle obronnym, gdzie rozumie się coraz lepiej, że produkt dobrze zaprojektowany lepiej się sprzedaje – podkreśla rozmówczyni.

Przewaga nad konkurencją

Polska nie jest na takim etapie, żeby walczyć technologiami z innymi krajami, ale wzornictwem jak najbardziej. - Na wzornictwo nie składa się tylko estetyka, wygląd.

Tutaj na sali jest wymiennik ciepła, to jest czysto przemysłowy produkt i właśnie to jest doskonały przykład świetnego wzornictwa, wpuszczenia projektantów do przedsiębiorstwa, firma stworzyła markę i już poszła na rynki międzynarodowe – mówi gość.

REKLAMA

Inwestycja się zwraca

- Uważamy, że zakup nawet najnowocześniejszej technologii, zakup środków trwałych bez dobrze zaprojektowanego produktu niewiele daje – dodaje.

Zdaniem rozmówczyni są procesy wzornicze, na które nie trzeba wydać wiele pieniędzy i są takie, którym trzeba od początku przeprojektować całą linię, żeby zrobić bardzo dobry produkt.

Elżbieta Mamos, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej