Dobre wzornictwo przemysłowe się opłaca
Finowie i Włosi zrobili ze swojego wzornictwa przemysłowego znakomitą markę i dobry biznes. Polscy projektanci także mają się czym pochwalić.
2015-09-28, 12:27
Posłuchaj
Niestety dotychczas nie wszyscy producenci rozumieją, że wzornictwo to po prostu dobra inwestycja.
Teraz to się powinno zmienić uważa Bożena Gargas dyrektor Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie. - Wzornictwo przemysłowe to jest przemysł, nawet ciężki. Wzornictwo przemysłowe mamy w przemyśle obronnym, gdzie rozumie się coraz lepiej, że produkt dobrze zaprojektowany lepiej się sprzedaje – podkreśla rozmówczyni.
Przewaga nad konkurencją
Polska nie jest na takim etapie, żeby walczyć technologiami z innymi krajami, ale wzornictwem jak najbardziej. - Na wzornictwo nie składa się tylko estetyka, wygląd.
Tutaj na sali jest wymiennik ciepła, to jest czysto przemysłowy produkt i właśnie to jest doskonały przykład świetnego wzornictwa, wpuszczenia projektantów do przedsiębiorstwa, firma stworzyła markę i już poszła na rynki międzynarodowe – mówi gość.
REKLAMA
Inwestycja się zwraca
- Uważamy, że zakup nawet najnowocześniejszej technologii, zakup środków trwałych bez dobrze zaprojektowanego produktu niewiele daje – dodaje.
Zdaniem rozmówczyni są procesy wzornicze, na które nie trzeba wydać wiele pieniędzy i są takie, którym trzeba od początku przeprojektować całą linię, żeby zrobić bardzo dobry produkt.
Elżbieta Mamos, abo
REKLAMA