Czego senior szuka w Internecie

Największym zainteresowaniem osób w wieku 60+ cieszą się portale związane z poradami zdrowotnymi, apteki internetowe, księgarnie oraz sklepy ze sprzętem RTV/AGD - informują eksperci.

2015-11-08, 18:31

Czego senior szuka w Internecie
Największym zainteresowaniem osób w wieku 60+ cieszą się portale związane z poradami zdrowotnymi, apteki internetowe, księgarnie oraz sklepy ze sprzętem RTV/AGD . Foto: Pixabay

Osoby po 60-tce to całkiem spora grupa konsumentów. Średnia długość życia Polaków wynosi 73 lata dla mężczyzn, a 81 lat dla kobiet i stale rośnie. Oznacza to, że osób dojrzałych będzie przybywać, a jednocześnie nie będą to osoby wykluczone cyfrowo. Pokolenie dzisiejszych 50-60 –latków, to w większości ludzie aktywni zawodowo, konsumenci produktów i usług, świadomi klienci, którzy czerpią z Internetu informacje, robią tam zakupy i zawierają znajomości.

www dla seniora

Osoby po 60 roku życia to niemal 8-milionowa grupa społeczna, która zmienia się razem ze zmieniającą rzeczywistością. Mimo wszystko wciąż pokutuje przekonanie, że o Internecie nie mają pojęcia. Tymczasem sieć okazuje się być rewelacyjną odpowiedzią na ich potrzeby: mają dostęp do informacji popularnych, ale i urzędowych, mogą dokonywać dowolnych w zasadzie zakupów, rozmawiają i czytają porady lekarzy, specjalistów od zdrowego trybu życia, wymieniają się informacjami i pomysłami. I spotykają się w sieci z innymi osobami w swoim wieku.

- Portale senioralne, grupy dyskusyjne, czy sklepy internetowe zajmujące się sprzedażą rożnego rodzaju wyrobów medycznych, to całkiem pokaźna grupa naszych klientów - zdradza Łukasz Gawior, dyrektor operacyjny polskiej spółki hostingowej Zenbox.pl.

Ceny domen senioralnych idą w górę

- To nie trend, to wyraźna potrzeba, na którą odpowiedzieć muszą zarówno instytucje państwowe, jak i prywatni przedsiębiorcy. Wystarczy spojrzeć na liczbę domen internetowych, które dedykowane są osobom dojrzałym, najbardziej chwytliwe adresy WWW są już dawno zajęte, a ceny jakie osiągają domeny senioralne również do najniższych nie należą - dodaje Gawior.

REKLAMA

Rynek zaczyna rozumieć, że produkty, usługi i oferty muszą uwzględniać grupę dojrzałych konsumentów. Coraz więcej marek chce być kojarzonych, jako te przeznaczone dla wszystkich niezależnie od wieku, a kampanie reklamowe z udziałem osób starszych przestały już dotyczyć tylko leków albo kremów do protez.

Dojrzali konsumenci

Według raportu Gemiusa, co drugi polski użytkownik Internetu robi zakupy w sieci. W tej grupie ponad 12 proc. to osoby po 55 roku życia, które są najlepszymi konsumentami. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że mają więcej czasu i pieniędzy niż młodsze grupy. Co prawda dłużej i bardziej świadomie podejmują decyzje zakupowe, a ich wymagania są wyższe, jednak dokonywane przez nich transakcje są większe niż te realizowane przez konsumentów np. w przedziale wiekowym 24-34.

- Patrząc na ruch użytkowników z grupy wiekowej 60+ w witrynach internetowych można stwierdzić, że największym zainteresowaniem cieszą się portale związane z poradami zdrowotnymi, apteki internetowe, księgarnie oraz sklepy ze sprzętem RTV/AGD - mówi Łukasz Gawior z Zenbox.pl

- Coraz częściej do serfowania po sieci seniorzy używają urządzeń mobilnych np. tabletów. To ważna informacja z perspektywy stron www, które często są niedostosowane do potrzeb seniorów. Są np. nieczytelne dla osób z problemami ze wzrokiem, zbyt rozbudowane lub nie ładują się poprawnie do wersji mobilnej. Warto wziąć to pod uwagę przy rejestrowaniu i tworzeniu swojego adresu www – dodaje.

REKLAMA

Dziadkowie ze smartfonem?

Osoby starsze w sieci szukają również profesjonalnych porad medycznych. Blogi, fora, a także ogólne portale pełne są porad z dziedziny zdrowia i nowinek medycznych. Babcia z telefonem już nikogo nie szokuje, ale babcia ze smartfonem i mobilną aplikacja medyczną, która dostaje alerty przypominające o kolejnych dawkach lekarstw?

Biorąc pod uwagę stale rosnącą liczbę osób starszych, utrudniony dostęp do opieki zdrowotnej, długi okres oczekiwania na wizytę u specjalisty i wysokie koszty leczenia, można przyjąć że w perspektywie kilku lat większość seniorów będzie żyła z technologiami „za pan brat”.

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej