Polski rynek słodyczy systematycznie rośnie. Jakie ma przed sobą perspektywy?

Rynek słodyczy w Polsce od kilkunastu już lat notuje nieprzerwane wzrosty. Są one kilkuprocentowe, ale bardzo systematyczne, a to dobrze rokuje na przyszłość i stwarza solidną podstawę dla planów rozwojowych polskich producentów.

2015-11-18, 11:38

Polski rynek słodyczy systematycznie rośnie. Jakie ma przed sobą perspektywy?
Polski rynek słodyczy stale rośnie.Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O rynku słodyczy w Polsce mówił w "Porannych rozmaitościach" radiowej Jedynki: Dariusz Sudoł z Barry Callebaut Polska (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Polski rynek słodyczy wart jest w tej chwili ok. 13 mld zł i stale rośnie.

Jak wyjaśnia Dariusz Sudoł z Barry Callebaut Polska, przed tym rynkiem dobre perspektywy, chociaż trudno jest przewidzieć, co będzie np. za 10 lat.

- Na finalną cenę produktu ma wpływ wiele czynników, w tym to, jak zachowują się poszczególne surowce, przede wszystkim rynek ziarna kakao, który w tej chwili notuje najwyższe ceny od ponad trzech lat, co może wpływać na podwyżki cen wyrobów gotowych – mówi Dariusz Sudoł.

Najlepsze perpektywy przed czekoladą

Największe szanse na wzrost ma rynek czekolady, uważa gość radiowej Jedynki.

REKLAMA

- Widzimy lekkie zahamowanie, jeżeli chodzi o rynek ciastkarski – dodaje Dariusz Sudoł.

Zaznacza jednak, że na polskim rynku słodyczy jest jeszcze przestrzeń do rozwoju.

- Jeżeli Polacy będą się bogacić, miejmy nadzieję, że będą coraz chętniej sięgać po wyroby czekoladowe – mówi Dariusz Sudoł.

Jakie trendy przed nami?

Gość radiowej Jedynki wskazuje, jakich trendów możemy się spodziewać w najbliższym czasie na tym rynku.

REKLAMA

- Formuła na proste, bazowe produkty nieco się wyczerpała. Natomiast wszędzie tam, gdzie pojawia się coś kolorowego, interesującego, jeżeli chodzi o formę czy smak, tam widzimy, że ci, którzy robią to z głową, potrafią zawojować rynek i zyskać rzeszę nowych konsumentów – mówi ekspert.

Polscy producenci mogą konkurować na rynkach światowych

Dla producentów żywności bardzo ważny jest rynek wewnętrzny, krajowy, ale w przypadku słodyczy również istotny jest eksport.

- Eksport jest istotnym elementem dla wielu wytwórców. Natomiast producenci markowi starają się koncentrować na lokalnym rynku, gdzie siła marki pozwala korzystać z lojalności konsumentów. A rynek eksportowy po prostu bywa kapryśny i rządzi się swoimi prawami. Polscy producenci, wytwarzając produkty najwyższej jakości, śmiało mogą konkurować z innymi producentami, bo przewaga kosztowa jest po naszej stronie – mówi Dariusz Sudoł.

Przewiduje się, że wartość segmentu wyrobów czekoladowych do roku 2018 zwiększy się o ponad 17 proc. Podczas, gdy w tym samym okresie rynek słodyczy jako całość odnotuje wzrost o 9 proc.

REKLAMA

Elżbieta Mamos, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej