Branża piwowarska kończy 2015 rok na plusie
Koniec roku to zazwyczaj czas podsumowań. Branża piwowarska ocenia ostrożnie, że 2015 rok zakończy się na niewielkim, ale jednak plusie. Czy przysłużyła się do tego upalna pogoda latem?
2015-12-28, 11:08
Posłuchaj
Jak wyjaśnia Danuta Gut ze Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, piwo jako napój, który gasi pragnienie, jest orzeźwiający, towarzyszy wielu spotkaniom towarzyskim, szczególnie na świeżym powietrzu, jest związany zatem z sezonowością.
- Zwykliśmy nawet mówić, że pogoda jest najlepszym dyrektorem sprzedaży – mówi gość radiowej Jedynki.
Jak podkreśla, rok 2015 zakończy się dla branży piwowarskiej na niewielkim plusie.
- Trzeba jednak pamiętać, że konsumpcja piwa w Polsce per capita to 96 – 98 litrów rocznie. Pułap europejski został więc już osiągnięty. Raczej więc będzie ważniejsza budowa marki niż dążenie do zwiększenia sprzedaży – zaznacza Danuta Gut.
REKLAMA
Polacy doceniają klasykę
Gość radiowej Jedynki zwraca uwagę, że na rynku pojawia się dużo innowacji, jeśli chodzi o smaki, rodzaje piwa i polscy konsumenci są na nie otwarci, choć - jak zaznacza - nadal najbardziej ceniona jest klasyka.
- Badania konsumenckie pokazują, że zawartość alkoholu w piwie jest dopiero na 9. miejscu przy wyborze trunku. Smak, jakość, marka, nasycenie, goryczka to są wskaźniki, które decydują o podjęciu decyzji, jakie piwo wybieramy – wymienia Danuta Gut.
Odejście od mocnych piw
Ekspertka zwraca również uwagę na obserwowaną od kilku lat w Polsce tendencję odchodzenia od piw mocnych na rzecz tych o niższej zawartości alkoholu.
- Odnotowujemy też duże zainteresowanie piwami bezalkoholowymi – zaznacza Danuta Gut.
REKLAMA
Najwięcej piwa w Europie i na świecie piją Czesi, Niemcy, Austriacy i Estończycy. Polska jest na piątym miejscu, przed Irlandią i Wielką Brytanią.
Aleksandra Tycner, awi
REKLAMA