E-bilety znakiem czasu, Polacy kupują ich coraz więcej
Polacy polubili wielkie imprezy, a także kupowanie na nie biletów przez Internet. Wartość internetowego rynku sprzedaży takich biletów w ubiegłym roku sięgała pięciuset milionów złotych.
2016-02-27, 13:23
Posłuchaj
Do tej pory największym zainteresowaniem w Polsce cieszyły się widowiska rodzinne, festiwale muzyczne, ale jak podkreśla Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl, coraz większą popularność zyskują imprezy sportowe.
- Rynek sportowy bardzo mocno rośnie. Wiąże się to ze zmianą jakości. W Polsce pojawiają się duże eventy, takie jak Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej, które cieszyły się rekordowym zainteresowaniem – mówi gość radiowej Jedynki.
Kto najczęściej kupuje bilety?
Najczęściej bilety na takie widowiska, jak podaje Marcin Matuszewski, kupują ludzie w wieku 25 – 34 lata z dużych miast.
- Z jednej strony związane jest to z tym, że duże imprezy są w dużych miastach. Z drugiej strony takie osoby są najbardziej majętne – wyjaśnia ekspert. – Jednak sprzedaż biletów odbywa się nie tylko w dużych miastach. Wiele osób z małych miejscowości przyjeżdża na znamienite imprezy, takie jak wydarzenia sportowe czy festiwale muzyczne – dodaje.
REKLAMA
To będzie dobry rok dla fanów muzyki
W bieżącym roku odbędzie się w Polsce wiele imprez muzycznych.
- To będzie dobry rok z punktu widzenia muzyki. Trasy koncertowe gwiazd w 2015 roku nie przebiegały przez Europę. Teraz ich będzie dużo. Warto wspomnieć Red Hot Chili Peppers, Florence and the Machine, Lionela Richie czy Davida Gilmoura – wymienia Marcin Matuszewski.
Eksperci prognozują, że w roku 2016 rynek biletów na imprezy kulturalno-rozrywkowe kupowanych w sieci zanotuje wzrost dwudziestoprocentowy.
Justyna Golonko, awi
REKLAMA
REKLAMA