E-bilety znakiem czasu, Polacy kupują ich coraz więcej

Polacy polubili wielkie imprezy, a także kupowanie na nie biletów przez Internet. Wartość internetowego rynku sprzedaży takich biletów w ubiegłym roku sięgała pięciuset milionów złotych.

2016-02-27, 13:23

E-bilety znakiem czasu, Polacy kupują ich coraz więcej
Największym zainteresowaniem w Polsce cieszyły się widowiska rodzinne i festiwale muzyczne. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O rosnącym rynku biletów na imprezy kulturalno-rozrywkowe kupowanych w sieci mówił w „Porannych rozmaitościach” radiowej Jedynki: Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl (Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Do tej pory największym zainteresowaniem w Polsce cieszyły się widowiska rodzinne, festiwale muzyczne, ale jak podkreśla Marcin Matuszewski, prezes eBilet.pl, coraz większą popularność zyskują imprezy sportowe.

- Rynek sportowy bardzo mocno rośnie. Wiąże się to ze zmianą jakości. W Polsce pojawiają się duże eventy, takie jak Mistrzostwa Europy w piłce ręcznej, które cieszyły się rekordowym zainteresowaniem – mówi gość radiowej Jedynki.

Kto najczęściej kupuje bilety?

Najczęściej bilety na takie widowiska, jak podaje Marcin Matuszewski, kupują ludzie w wieku 25 – 34 lata z dużych miast.

- Z jednej strony związane jest to z tym, że duże imprezy są w dużych miastach. Z drugiej strony takie osoby są najbardziej majętne – wyjaśnia ekspert. – Jednak sprzedaż biletów odbywa się nie tylko w dużych miastach. Wiele osób z małych miejscowości przyjeżdża na znamienite imprezy, takie jak wydarzenia sportowe czy festiwale muzyczne – dodaje.

REKLAMA

To będzie dobry rok dla fanów muzyki

W bieżącym roku odbędzie się w Polsce wiele imprez muzycznych.

- To będzie dobry rok z punktu widzenia muzyki. Trasy koncertowe gwiazd w 2015 roku nie przebiegały przez Europę. Teraz ich będzie dużo. Warto wspomnieć Red Hot Chili Peppers, Florence and the Machine, Lionela Richie czy Davida Gilmoura – wymienia Marcin Matuszewski.

Eksperci prognozują, że w  roku 2016 rynek biletów na imprezy kulturalno-rozrywkowe kupowanych w sieci zanotuje wzrost dwudziestoprocentowy.

Justyna Golonko, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej